Helgen.

Haft en underbar helg! I fredags va jag hemma och greja lite innan jag drog ut med Annso en vända på bruket. Prata med folk och umgicks lite vilket va lääänge sen nu. Jimmy kom ut han också och lite senare åkte jag med honom och Pontus in till stan en sväng. Väl hemma vid ett tiden så blev det film och mys i soffan innan det va dags att sova.

I lördags va de marknad här utanför men regnet öste verkligen ner så det var inte så jätte mycket folk ute, fast nog våga folk sig ut allt. Blev ungefär som en vanlig lördag vilket var bra med tanke på vädret. Jimmy sov när jag gick och jobba och förvånad som jag blev så sov han när jag kom hem fyra timmar senare också. Stackarn va helt slut efter veckans arbetspass. Helt sjukt att behöva kliva upp kl två på natten och jobba 12 timmar.. men men snart är det slut jobbat på det där stället i alla fall.

Efter lite mat och grejer så åkte vi in till stan och kika på biltema och på gränby. Gissa vilket ställe vem ville åka till? haha. Va där några timmar sen åkte vi hem igen. Skulle ha varit ut med Harras på promenad men blev inte så. Stanna och prata med massa folk i stället och bestämde att det skulle bli en tripp in till stan igen med chevan och kika på alla fina bilar på american car show. Jimmy jag raggarn jossa och ullis åkte in på kvällningen, åkte runt lite sen åt vi lite på max innan vi körde hemåt igen, hem till film och sängen. 

Igår va vi hemma och bara hade det skönt på morgonen, gjorde lite sånt som behövdes och sen åkte vi till Höhhuvud och gratta Linda på födelsedagen :). När vi kom hem hämta vi upp Olivia, Jimmy åkte och jag och lill tjejen tog vagnen och traska hem till han. Läskigt med stora bilar. Va ute i lekparken några minuter sen gick vi på promenad alla tre med Harras pojken.  Efter en timmes prom så blev det lekparken igen någon timme så lill tjejen fick leka av sig lite. Hade det riktigt roligt och Jimmy skratta lagom åt mig när jag försökte hänga med i alla svängar på både motorcyklar och rutchkanor (hur det nu stavas :S ) Vid halv sju tiden gick vi hem med Olivia igen. Så blev många promenader igår. 

Väl hemma hämta vi volvon och drog iväg hem till Martin och hämta nästa volvo. Vi råka bli kvar en stund och åkte lite fyrhjuling och andra motorfordon haha. Jävligt kul va det. Man blev som barn på nytt. Sebban Martin Lina jag och Jimmy for runt i skogen och på vägen med "cyklarna" själv våga man sig bara på fyrhjulingen men de räckte gott och väl. Så kul! 

När vi kom hem blev det först ica sen äta grillen mat för vi råka ju som sagt fastna ute i Ramhäll i stället för att skynda hem och laga mat. Jimmy hjälpte mig att fixa butiken för persienn grabbarna som skulle komma i morse sen åkte vi ut och träffa hans kompisar en stund. Väl hemma vid tolv blev det film och sova, ovanligt va? haha. 

Och nu sitter man här och har lite rast mellan all städning som blev efter att alla bänkar bord och saker flyttats på när dem kom och gjorde om här inne. Blir riktigt bra nu, passa på att göra om överallt på alla hyllor när ändå allt va flyttat på. Så det blir nog till att ta lite nya kort i morgon.


 
 
 
 


Foto:Loveelliii.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0