Andra dagen på semestern.

Det förra lilla inlägget har en aning fel tid, så där sex timmar för sent. Men va då datorer, är jag förvånad. Sitter på jobbet nu och grejar lite va tvungen att kolla till stället då jag inte varit här något på tre dagar nu. Jimmy åkte till Östhammar en sväng så nu passar jag på att fixa lite och trixa bla inför resan på fredag, behöver både tvätta och knåpa med lite annat. Men han kommer nog snart hem igen, om nån timme i alla fall så jag bör kanske gå upp hem igen och sätta fart. Tvätten borde vara klar att hänga nu och jag skulle behöva diska och dona med. Suck så lätt det är när man håller till någon annanstans. Har knappt varit hemma sen vi gick ur lägenheten i söndags em. Va in tio minuter igår sen ut igen. Det är rätt skönt faktiskt att vara någon annanstans fast ändå är det nära hem, väldigt nära hem sådär två minuters gångväg.

Idag har vi inte gjort mycket heller, efter lunchen/frukosten åkte vi bort till Jarmo och prata lite åkte hem igen och greja och sen ut till Niklas och Jossa och hälsa på lite, försökte få liv i herrn så vi blev där några timmar innan han orka utanför dörren. Träffa Kemppi, spindeln alltså, fy satan vilket äckligt djur kan inte fatta att folk vill ha spindlar och inte är det små enar heller. Blääää. Både jag och Jimmy satt livrädda i ett hörn av rummet när dem plocka ur han ur buren. Ormar är hemska men spindlar är värre. Sen åkte vi ner till Niklas jobb och han hjälpte Jimmy me bilen. Där var också Peter, Gillberg,  Hackis och Carro så det blev många trevliga samtal och lite andra knasigheter dock mest från herr Gillberg. Haha den mannen. Efter lagningen av bilen åkte vi hem till Jimmy och åt mat, spagetti och köttfärssås så jag tror bestämt jag ska slänga in något gott i ugnen när jag kommer hem och ta med till familjen Eriksson/Höglund till fikat i morgon. Känns så när man ätit där senaste dagarna, dock för att Jimmy bor hos mig lite nu och då men de känns lite mera rätt ändå. 

I morgon måste de bli stan annars vet i sjutton när jag ska hinna. Får ta Tierp i alla fall, fast då blir väl mamma putt när hon ville att jag skulle åka upp till lägenheten åt henne men men vi får se allt visar sig. Verkar som de ska bli regn i alla fall så de borde ju passa bra med lite shopping. Nej nu väntar tvätten på att hängas och kakan på att bakas.







Foto:Loveelliii.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0