Love ledighet.

I onsdags gav jag upp, jag är så enormt sliten nu och känner mig inte ett dugg motiverad till att jobba. All ork och allt är helt borta. Känner mig skapligt utarbetad så jag bomma igen i onsdags och strunta helt enkelt i att jobba. En stor anledning till att jag kunde göra det var att det var löning dagen efter, hade inget inbokat plus att onsdagar är allt som oftast lugnast på hela veckan. Så när jag vakna bestämde jag mig för att skita i allt. Så skönt det var sen, jag behövde det  verkligen. Skulle ha gjort lite små saker som var inplanerade sen morgonen men de blev inget av det utan jag åkte ut och väckte Johnnie i stället. Sen hjälpte jag han och greja lite och stog i solen och njöt ett tag, efter en stund åkte vid ner till österby och hämta upp Pontus sen vidare för frukost på bagarn. Blev varma mackor, mums!
Sen drog vi iväg ut till Johnnie igen alla tre, Pontus hjälpte mig me bilen och jag hjälpte den andra herrn med grävmaskinen. Inte för att jag kan nåt om det men lite assistans klarar jag allt av. Prata me Mattias också och bestämt att jag skulle komma ut till han efter han slutat jobba. Så när det var dags för dem andra två att sätta fart iväg mot jobb åkte jag och köpte fika sen ut till Mattias. Tvätta bilen medans han klippte gräs och sen smaska vi i oss av det goda.

Några timmar senare fick jag för mig att Putte ville gå på promenad (kan vara pga allt fika jag smällde i mig haha) Så på vägen hem stanna jag till där och tog ut honom på promenad en timme, gick upp förbi Mattias igen och vände och på vägen tillbaka kom Johnnie och körde om oss.

När jag väl kommit hem ringde han och fråga om jag inte kunde fixa en sak till han och komma bort till gruvplan me så de sluta med att jag följde med han i lastbilen ett par timmar. Jag som hade tänkt vara hemma och vara duktig nu när jag ändå hade haft fullt upp hela dagen. Men de sprack, va hemma vid halv tolv och då var det sängen som gällde...

Hade bra fullt upp på min lediga dag men va ändå så skönt att vara ledig. Nu är det bara jobba på en vecka till sen får jag lite semester jag med.

 
 

Foto:Loveelliii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0