DÅ GÅR VI IN I VECKA 29 IDAG DÅ.

Har tydligen klarat av 70% av graviditeten idag.
Pratade med kompisarna T och P i helgen, när vi får
vår skrutt så har dem lika långt kvar som vi har nu till deras kommer.
Vi ligger alltså ca 15 veckor före dem.
Dem är beräknade 10 februari än så länge och ska på UL om ca 3 veckor.
Känns lite konstigt, på henne syns inget än och på mig syns det
en hel del. Så mycke som händer på 15 veckor.
Tycker tiden låter så lång men ändå så kort.. får inte ihop det riktigt.
Vi var ju på UL nyss, men samtidigt så känns det som det var en
evighet sen vi var där inne och såg skrutt på skärmen.
Får nästan panik när jag ser hur fort veckorna går, men ändå
går dem saktare nu än jag tycker det gjorde i början trotts alla hemska
jobbiga dagar. Vi har 83 dagar kvar till beräknat, hela 83 men när man
ser att det gått 196 så är inte 83 så mycket.
Hur jag svamlar, haha. Men det känns så sjukt underligt.
Vet inte om jag ska tycka tiden går fort eller sakta.
Vet inte om jag ska få panik för att jag inte kommer hinna allt medans
jag orkar eller om jag bara ska andas och ta det lugnt.

Nu har skrutt vaknat också, har knappt kännt ett skvatt på morgonen
och han som brukar hålla igång från att jag stiger upp eller ibland inte
ens hunnit med det. Men idag har han nog tagit sovmorgon.
Nu börjar han komma igång och magen rör sig som vanligt åt
alla det olika håll. Bra nu kan jag vara lugn igen man blir ju lite
fundersam när det inte är som det brukar.

Har fått brev från barnmorskan också om föräldra grupp.
Någon som kan berätta för mig vad man gör på dem där träffarna?
Förlossnings besöket vill man ju inte missa men dem där andra då.
Skulle vara intressant att veta lika andra som kommer
gå i samma grupp. Har inte en susning om vilka som ska ha
ungefär samtidigt varken härifrån eller i närheten.
Dem jag vet ska ha ungefär lika bor inte här i krokarna eller
killen gör men inte tjejen i två av fallen så antar att dem inte har
barnmorskan på samma ställe som oss.
Aja det visar sig väl när man väl kommer dit första gången.


Återkommer med annan bild på magen i morgon. Speglarna i snitt kylen
immar igen så går inte att knäppa någon bra bild.
Så här ser det i alla fall ut när jag försöker kika ner och se mina fötter.


Foto:Loveelliii.

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Eh ja du, vi gick en gång och sen gick vi inte mer för vi tyckte det var så värdelöst, så det beror nog helt på vad det är för grupp och vem som leder... vi tyckte inte det var värt att ta ledigt halva dagen för att vara med...



Elina säger så här...



kjhvb ,.--ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååeeeeeeeeeeeeeeeeeee



EEEEEELLLLLLINNNNNNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2011-08-15 @ 19:01:48
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0