SKÖTVÄSKA.

Idag har vi varit en sväng till staden och handlat lite.
Skulle hämta en grej som var beställd och hade kommit hem
så då passade vi på att göra lite annat när vi ändå var där.
Jimmy gick in på mekonomen och de är inte direkt min favo
butik så jag kikade lite i grannbutiken barnens hus i stället.
Va skoj att kolla runt lite bara, se vad man kan tänkas behöva
köpa och inte det finns ju en hel del med prylar.
Kom på att jag skulle spana efter skötväska för det lär man
väl ha sen. Oj va svårt att veta vad man ska köpa.
Och man kan ju inte direkt påstå att dem är billiga heller.
Spana lite på nätet nu på kvällen också för att se vad som
finns att få tag på och det gjorde mig ännu mera virrig.
Vad behöver man ha? vilka är bra och inte? vad har ni haft?
HJÄLP! tack..

Såg den här på babyshop.se och den var rätt okej tror jag.
Prislappen var vacker den också men om man jämför med
resten så var det ingen större skillnad.
Skulle vara intressant att se den i verkligheten också så
kanske ska spana i butikerna om dem har den någonstans.
Passande färger var det också, svart vit och röd.


Foto:Babyshop.se

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Jag svarar väl som vanligt ;)

Vi har endast haft en särskilt skötväska och det var för att den följde med en vagn vi köpte. Jag kan inte riktigt motivera mig att betala så mkt mer för en väska bara för att den kallas skötväska. Men det beror ju på hur man är, jag är inte mycket för det där med massa små fack för jag har inte så mkt småprylar. Till E köpte jag en vanlig väska som man har nytta av även senare, finns ju många snygga lite större väskor. När vi fick M så har vi kört med varsin minikånken från fjällräven, där får det viktigaste plats och man bär inte runt på en massa "onödigt". Men jag vet flera som har haft just skip-hop och jag tror de är nöjda, kan kolla runt lite om du vill?



Kram

2011-07-04 @ 12:01:27
URL: http://sorkboet.blogg.se/
Postat av: Camilla Kastberg Odeheim

Ja, sköntväska är nog efter tycke och smak, vad man vill ta med sig och vad man behöver ha med sig.

Finns ju en djungel av väskor, så man får nog kika runt lite :) emmaljungas har jag för mig att många gillar. Vi hade en från babybjörn som jag inte gillade alls men köpte för att jag vart tipsad om den ;) Så kläm o känn o testa MYCKET tycker jag:)

2011-07-04 @ 17:16:44
Postat av: Anne-Lie, Mattias och Tindra

Vi har en liten ryggsäck och det funkar fin-fint för oss. Tycker det är sanslöst mycket pengar att lägga ut på en skötväska, men smaken är som baken.



I den har vi med oss; blöjor, tvättlappar (våtservetter är bra), några avfallspåsar, haklapp/"dregellappar", extra napp, ev ett extra ombyte, (flaska, vällingpulver i liten burk) en liten termos rekommenderas skarpt om liten äter flaska, lite kallvatten. Tror jag har några småtuber babyolja, salva och babybadtvål också, men det har vi aldrig använt.

2011-07-08 @ 19:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0