DET VAR EN GÅNG EN DRÖM.

Har det lugnt och trist idag på jobbet och då flyger tankarna lätt iväg.
Hade en plan för en tid sedan, en ide en dröm i fall när och om jag inte
skulle fortsätta med BlomsterDesign.
Inte så många som vet något om dem tankarna men dem snurrar och
kommer nog fortsätta snurra länge till.
Hur det än blir med BlomsterDesign så kommer jag inte riktigt släppa dem.

Tror jag kommer ha svårt för att jobba under någon annan efter att ha varit
min egen chef så pass länge nu och fått gjort hur vad och allt jag vill.
Men kanske de går hur bra som helst det vet man ju inte för än man testat.
Men i vilket fall så har jag en ide som finns där och gnager lite av mina tankar.

Om jag skulle öppna något igen sen en gång vart det än skulle ligga någonstans
så hade jag ett namn på butiken och namnet kom ifrån det flicknamn vi hade till
vår eventuella dotter som vi kanske skulle få någon gång i livet.
Butiken och flickebarnet skulle heta TINDRA.
Butiken skulle bestå av inredning för stora och små som lyktor gardiner
lite barn inredning och kanske lite nallar.. Ja ni förstår säkert min plan.
Och om det inte skulle bli inredning då skulle det bli barnkläder och barn inredning.

Men eftersom vi inte kommer kunna döpa en ev dotter till Tindra längre så gnager
de lite i ide och plan delen i skallen, va ska man då döpa stället till.
Samma gäller ju dotter om det blir en... Theo och Tindra som alltid har varit så
givna namn för både mig och Jimmy.
Jag kommer säkert på något nytt och vi kommer säkert fastna för fler flicknamn.
Men min fina ide, den bästa drömmen som jag slipat på så länge.
Den är ju inte detsamma längre...
Visst kan väl en butik heta Tindra ändå men det är inte samma namn som det
en gång varit... Det finns en söt liten prinsessa med det namnet som
är anledningen till varför det inte går längre <3
Henne tycker jag massor om och hon är min kusins 7 månader gamla dotter.
Nog kan jag väl döpa min butik till det ändå men det är inte samma lika ändå.

Jag gnager vidare på mina ideér och drömmar ett tag till....
Om dem någon gång kommer förverkligas det har jag ingen aning om.
Men att drömma är ju det bästa som finns.


Foto:Google.se

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Den största fördelen med att vara anställd under småbarnstiden är att du är ledig när du är ledig! Du hinner umgås med barnen på ett annat sätt och dessutom kan du ta semester i 5 veckor, ta föräldradagar utan att känna att du "slits" mellan dina "barn". Eftersom du startat upp butik och gjort den till din egen så förstår jag att det måste kännas lite som ditt skötebarn. När grabben börjar dagis sen kan du räkna med ett högt antal sjukdagar, då är det också bra att vara anställd ;D



Bara lite fördelar tänkte jag, så det inte känns alltför deppigt att tänka på anställd-alternativet...

2011-07-01 @ 09:50:11
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0