IRRITERAD OCH FÖRBANNAD.

Har varit på bra humör hela dagen trotts halsbränna och
illamående men efter att Jimmy varit in på apoteket och skulle
fixa nya tabletter åt mig så sänktes mitt tålamod rejält.

Vårat fina apotek som är så himla bra eller inte.
Dem har ALDRIG de hemma som man ska ha, speciellt
om det är på recept så får man alltid vänta hur många dagar
som helst och det är inte en gång av tio utan tio gånger av tio
som det blir så. Otroligt dåligt tycker jag.
Sen dem böt till apotek hjärtat är de en från den gamla personalen
kvar där och de är den enda som är trevlig och bra.
Resten är hopplösa och otrevliga. Snacka om skillnad.
Nu är det en ny tant där inne som kunde inte ett skit när jag va
in och skulle hämta sist och de tog hundra år och hon va tvungen
att fråga om allt hela tiden eller gjorde fel. Otervlig va hon me.
Hon hade Jimmy träffat idag också och hon va som vanligt otrevlig.
Han fick minsann inte hämta ut något åt mig inte utan jag skulle
va tvungen att skriva på fullmakt i så fall.
Det har ju gått så himla bra alla andra gånger och när mamma och
pappa också varit in och gjort samma sak men icke nu inte.
Spela ingen roll att han va min sambo och hade mitt körkort med sig.
Inte för henne och bara för att den andra tjejen i kassan va osäker
på om hon kände igen Jimmy så gick det absolut inte.
Folk jag blir så arg!
Va tror dem att han har tagit mitt körkort för att hämta ut tabletter
vars namn jag hade skrivit ner på en lapp och gett han.
Vore de så att han hade snott mitt körkort så visste han väl
för i skjutton inte vad jag hade för tabletter att hämta ut. Puckon.
Hon kunde beställa hem dem men han fick inte hämta ut dem om
inte han hade med sig en fullmakt nästa gång.


Sådär ja nu har jag fått av mig lite ilska i alla fall för stunden.
Kommer inte bli mycket mer handlat på de där apoteket framöver
de är något jag är helt hundra på.
Jädra folk och göra en irriterad, vi behöver inte ha ett apotek
i Österby om dem inte kan bete sig och sluta ha så dålig service.
Många många som klagar över dem, hör det var och varannan dag
men men vad ska man göra... bara sluta gå dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0