BRUDBUKETT TILL KUSIN.

I helgen ska vi på bröllop, min kusin Madelene och hennes John
ska gifta sig i Karlstad och jag ska få göra brudbuketten :)
Allt ska gå i lila blått och silver.

För att inte glömma helt vad som ska vara i och
för att visa Maddo vilka blommor jag valt så gör vi så här:


Ros lila, avant garde.


Nejlika lila ungefär som på bilden.. passar mot rosens färg.




Hortensia i olika blåa och lila nyanser.


Ev fresia i en mörkare blålila ton.


Prärieklocka mörkt lila, mörkare än på bilden.


Blåklint.


Om det går att få tag på; björnbär dock gröna.


Njurvinda i silver att dekorera buketten med samt för att
hänga ner som droppe.


Lite gran, blåbärsris eller annat material från naturen.
Plus andra gröna blad för att dekorera runt buketten.


Silver sidenband runt stjälkarna och silvriga enkla pärlor (ej som bild)
för att få fast blad och liknande i buketten.


Har en solklar bild i skallen över hur det kommer att bli.
Inte så lätt att förklara så andra ska se det framför sig.
Jag hoppas dem kommer bli nöjda med den i alla fall.
Inte så gullig utan mera mixad och lite vildare är min plan.
Vissa färger stämmer dock inte helt med bilderna men
alla blommor kommer passa bra i ton till varandra.
En bild på buketten när den är klar kommer före eller efter
bröllopet sen.

Skickar en kram till Maddo också som gett mig äran att göra buketten <3

Foto:google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0