SÖNDAGENS ÄVENTYR.

Igår spenderade vi dagen först i Uppsala.
Jimmy ville åka och kika på saker till skruttisen.
Eftersom de var hans ide så kunde jag ju inte säga nej.
Så vi drog in till stan och kollade på bland annat vagn.
Vi vet ju redan vad vi vill ha men kan ju vara bra att
kika lite ändå och just i verkligheten också.
Sen blev det köp av nya skor och lite annat smått och gott.

Vi drog vidare till pappa sen och köpte med oss lite fika.
Blev även bjudna på middag och fick en hel del sol.
Njuter för fullt eftersom de är inte det lättaste att få någon
när man bor i lägenhet.

Åkte sen vidare förbi Peter och Lolle en sväng innan vi
drog hem för att sälja ännu en bil.
Denna gång 745an till Jimmys fd jobbarkompis.
Vart ett himla grejande och många skratt innan dem
drog hem och vi blev ännu en bil fattigare.
Nu har vi bara en endaste bil, de hände mycke denna helg.
Men snart så har vi nog två igen, funkar inte med
bara en bil när herrn jobbar som han gör.

Sen var det bara hem och sova så man skulle orka
jobba idag. Hade tänk att öppna tolv framöver ett tag.
Just bara för att jag mår som jag gör på morgonen.
Men idag fick det bli heldag ändå.
Kändes så dumt att öppna senare eftersom jag ska
ha butiken stängd hela dagen i morgon och sen
som vanligt på onsdag igen.
Så de är bara stå ut, men känner mig inte riktigt
lika jobbigt hängig just för tillfället så det kanske
kan gå bra de här idag.
Hela helgen har faktiskt varit någelunda bra när
de gäller hur jag mår så med lite tur kanske de
inte blir lika ihållande som jag trott och var rädd för.
Hoppas hoppas hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0