EN HEMSK SÖNDAG.

Urk vilken dag det varit idag. Vart hemma och inte gjort ett skit.
Eller jo packat kartonger och mått dåligt.
Dagen började med att jag var sååå seg och ville inte ens gå upp
ur sängen. .Men till slut så hoppa jag in i duschen och sen åt frukost.
Gick bra så långt.. Men någon timme senare var det dags, springa till
toan så fort jag åt på något och så har det varit nästan hela dagen.
Har sån grym må illa smak i munnen och den går bara över just
för sekunden som jag äter på något. Så jäääädra drygt och jag
är så less. Har brytit ihop flera gånger idag och är så trött så
jag vill bara sova men de går icke. De är ju ingen nyhet att det är
så här direkt men de tar så jädra mycket på krafterna. Jag orkar
verkligen inte mera nu... Är det inte nog snart, har jag inte haft tillräckligt.
Nu på em har det börjat göra mer och mer ont i magen också..
Och nu för ett tag sen när jag stod och laga mat börja dem där härligt
ordentliga sammandragningarna igen..
Så här sitter jag och ajar och ojar mig i takt med att jag skriver.
Jimmy står och diskar och när han är klar med det så ska jag be
honom ge mig lite massage känner mig helt stel i nacke och rygg.
Får väl vara snäll och ge han lite tillbaka sen kanske.
Tur han tar hand om och ser efter mig min fina fina pojke.

Förresten så var han och handla medans jag lagade middagen.
Hem kom han och berätta att han hade fått höra av våran bebis hade
kommit nu.. Spännande med rykten, hade varit kul om jag vetat om
de själv också. Känns som att jag vill nog vara med när skrutt föds.
Så less man blir på folk... Samma när det gäller vårat hus.
Vi visste knappt om det själva innan alla andra fråga eller spred rykten.
Folk folk folk... Ja jag är nog en aningen mer retlig idag med tanke på
hur jag mår men ibland kan man ju undra vad det är för fel på folk.

Nej nu ska jag ta mitt braiga illamående humör och lägga mig på soffan
och invänta min fina pojke.... I morgon blir en spännande dag, längtar.

Nämnde jag att jag blivit förkyld också om inte annat så vet ni det nu.
Och det gör inte saken bättre direkt, orken är i botten och ihop med
illamående och spyor så känner jag mig rätt besegrad.
Läste om vinterkräksjukan i nån tidning igår och får jag den i år
så kommer jag gå i bitar, satan så less jag är på att vara "sjuk" nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0