TANKAR OCH IDEÈR.

Lägenhet, hus, lägenhet, hus, lägenhet, hus.....
Det bara snurrar i min skalle. Dyrt eller dyrare större eller mindre.
Vi ska alltså kolla på både och i helgen och frågan är
hur dyrt huset kommer bli om de ens är värt att lägga ett bud.
Visst vore de underbart med större, gräsmatta och frihet.
Men inte till vilket pris som helst kan jag tycka.
Då bor jag hellre i en trea ett tag tills man hittar ett hus
som man har "råd" med som har förutsättningar och kanske
till och med är det hus man faktiskt drömmer om och är bäst för oss.
Lägenheten kommer säkerligen behöva renoveras då det
är äldre folk som bott i den. Men så kul att kunna göra om
allt om man vill och till precis de man vill, få det till sitt.
Badrummet är renoverat så det borde ju se bra ut i alla fall.
Köket är säkert hemskt och gammalt men då kanske man kan
sätta in ett nytt sen när man boat in sig eller göra en
annan make over och få till det bra ändå och lite billigare.
Så med lite tur kanske vi har ett hem snart i alla fall.
Vilket det än blir. Jag håller tummarna i alla fall.
Vore så skönt att slippa ångesten över att hitta någon
annastans att bo nu snart. Vi måste ju ändå vara ur härifrån till
första december senast vare sig vi tittat något eller inte.
För de går bara inte att bo i en etta på tredje våningen
med en liten skruttis.. De kommer vi aldrig klara av inte jag.

Är helt slut efter den här dagen, har varit rätt mycket folk
i butiken idag för att vara tordag och alla har kommit när jag
hunnit bakom så jag måste gå fram igen. De betyder att höfter
fötter och ben är ÖMMA idag.. Så efter att pannkakorna stektes
så har jag suttit i soffan framför dator och tv och här kommer jag
fortsätta vara tills det är dags att bädda ner sig i soffan igen.
Så tänkte kika runt lite om man hittar några fina tapeter för blir
de lägenheten så är det bara sätta igång och göra om rätt snart
och då kan det ju vara bra att ha en aning om hur man vill
att det ska se ut där inne. Finns ju så mycket fina färger och mönster.
Pappa kommer i morgon och vi ska fixa i butiken, sortera och städa lite.
Ska bli skönt att få det gjort och att han hjälper mig.
Han är ledig som vanligt på fredagar och jag har just insätt att de
är sista fredagen han är det tills det är dags för mig att inte
jobba som vanligt längre. En vecka kvar efter denna sen börjar Annah.
Oj va ovant det kommer bli, hon kommer inte bli av med mig haha.
Men jag måste och ska försöka hålla mig på avstånd en del
och ladda mina batterier inför att skrutt kommer till världen.
Nej tapeter och färger va de ja kanske lite golv står på menyn också.

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Finns de ni ska titta på ute på hemnet? Isf får du gärna skicka en länk på facebook =)

2011-10-07 @ 07:13:31
URL: http://sorkboet.blogg.se/
Postat av: Annah - Livet som tvåbarnsmamma

Men du! Bara det att du är ledig från BD och kan komma och gå som du vill tror jag kommer ge dej massor av ny energi! Kan vi inte skaffa någon mysig fåtölj åt dej att ställa där inne? Så du kan hålla mej sällskap ;) Men röra dej får du INTE! :P

2011-10-12 @ 23:30:15
URL: http://carpeannah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0