VECKA 36 IDAG.

4 Veckor kvar till BF!!!!!
Sitter i butiken och försöker andas och komma fram till något bra.
Komma fram till hur jag ska göra. Hade tänkt försöka stå ut och
klara av att ha öppet som vanligt i två veckor till ändå.
Men just nu är jag kluven på om de är värt de.
Om jag verkligen orkar och om kunderna kommer komma ändå
i fall jag öppnar kl 13 redan nu.
Pengarna behöver helt klart in på kontot om resten av hösten
och vintern ska fungera så som jag har tänkt mig det.
Om inte Annah slänger in folk i butiken och tvingar dem att
handla mer än dem vill sen haha ;).
Då är det ju inga problem, då kan jag gå hem på heltid nu.
Jimmy vill helst att jag ska gå hem och stanna där.
Jag vill också men verkligheten ser tyvärr inte så ut.
Inte när man är egen och måste tänka steget längre.
Men "vår" hälsa får ju inte ta skada. För bra mår jag ju knappast.
Så himla svårt, så himla krångligt.. Varför kan inte allt vara lätt.
Men jag vet också att jag kommer få spader på att sitta hemma
och inte göra någonting alls. De kommer göra mig tokig.
Och då kan jag ju egentligen vara här nere men inte göra så
mycket lika bra... Då finns jag ju ändå här. Kanske helt fel tänkt
egentligen men jag vet ju hur jag själv funkar..

Skrutt borde vara så pass stor nu så han kan komma reda nu.
Visst borde han väl? Väger man mer än 2,5kg så bör väl de
inte vara någon fara att komma ut till världen lite tidigare.
Jag försöker övertala honom där inne att komma lite för tidigt.
Så jag slipper alla krämper och må skit. Vi vill mycket hellre ha
honom här hos oss redan nu.. Tänk vilken befrielse att slippa
må så här. Mår alla så här? Eller är det jag som är vek och kinkig?
Ska prata med BM på onsdag och säga hur jag mår. Hon kanske har
några tips eller förslag i alla fall.. Man kan ju hoppas på något
som underlättar lite i alla fall. Kan man bli sjukskriven som egen?
Jag har faktiskt ingen aning om hur sånt funkar. Men tänk va skönt
om de gick.. Om jag i alla fall kunde vara det på halvtid.

I vilket fall så ska jag nog testa att sova på soffan i natt.
I lördags sov jag där någon timme medans Jimmy satt
bredvid mig och jag hade honom som kudde. Och igår gjorde
jag samma sak några timmar där mitt i natten och de va nog dem
skönaste sov timmarna jag haft på länge.
Men efter en hel natt där så vet jag om de är någon skillnad..
Om de gör lika ont i alla fall och om jag kommer upp lättare.
Ska testa och se, hjälper de inte så är det bara lägga sig i sängen igen.
Men går det bättre så är det nog där jag ska sova framöver.
Jimmy jobbar ändå em i veckan och är inte hemma när jag
ska somna. Får väl annars ta mig till sängen när han kommer
hem där vid två tre på natten så har jag fått flera sköna
timmars sömn innan jag intar hemska sängen igen.
Ska testas i alla fall så får vi se om resultatet blir bra sen.

Satt och drömde lite här på morgonen om hur man skulle kunna
inreda ett kommande barnrum. Om de nu blir något inom
de närmsta året allt beroende på vad vi får tag i för något att bo i.
Blir det en tvåa till en början så är det ju knappast någon ide att
göra de enda sovrummet till barnrum men blir de en trea eller hus
jag då är det klart skrutt ska ha ett eget rum.
Har haft så många ideér förr men eftersom de ser så mörkt ut
med ett bra boende så orkar jag inte ens tänka på de där roliga
att få inreda och fixa.. För hur kul är de när man inte kan göra
verklighet av några av alla miljoner ideér som snurrar.
Har i varje fall tänkt ta hem spjälsängen sen i slutet på oktober.
Hem till vår etta för kommer vi inte ur lägenheten innan den 1 dec
så kommer ju faktiskt skutt få sova där sina första veckor hos oss.
Och för att de hela ska bli lite mer verklighet, att de faktiskt kommer
komma en bebis till oss så måste i alla fall sängen få komma på plats.
Och vad passar inte bättre än att ta fram den tills jag ska börja gå
hemma lite mera. Tills Annah ska jobba och jag inte måste vara där.


Foto:Google.

Kommentarer
Postat av: Annah - Livet som tvåbarnsmamma

Men åh det är väl klart du kan bli sjukskriven!

Det gör ont i mitt hjärta att läsa att du mår så dåligt, hade jag läst det här tidigare så hade jag vart hos dig i måndags och inte låtit patrik börja tidigare i tisdags. Men imorgon kommer jag och hjälper dej! Roligt kommer vi nog iallafall ha när jag ska försöka mej på det där med fina buketter hahaha ;)

2011-10-12 @ 23:37:55
URL: http://carpeannah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0