BM FÖRÄLDRAGRUPP M.M.

Som sagt igår var det fullt upp.. började dagen med att må dåligt och
springa till toan och spy. Sen var vi iväg på en grej vid 8,30.
Sen hem lite mindre än en timme och så iväg till Gimo till BM.
Allt verka bra ialla fall, skruttisen låg med huvudet nedåt nu och
hade ryggen på samma sida som mitt hjärta är och rumpan
upp mot min haka till. Så alla dem där fina utbucktningarna jag känner
och ser om dagarna de är skrutts rumpa. Och dem där sparkliknande
sakerna på min högra sida är fötter och händer. Men de känns att han är
mera på vänster för där är det tyngre och de är den sidan de gör ont i
ryggslutet, höften och fogarna. Magen ser nästan lite rundare ut där
och betydligt hårdare är den också. Jädrar så det kändes när Angelina
skulle känna på skrutts huvud. Häfitgt att dem kan känna precis hur
bebisen ligger. Förresten så jobbar vår BM på ackis också, på bb och
förlossningen. Som jag anade eftersom hon bara är i Gimo en dag i veckan.
Så med massor med tur så kanske de är hon vi kommer få träffa sen när det
är dags och de vore ju alldeles underbart i så fall.
Skrutts hjärta hördes tydligt på en endaste gång, direkt när hon lag på den
där apparaten precis som första gången vi var dit. Hon träffa exakt.
Hjärtslagen låg på mellan 140-150 som dem andra gångerna och gick upp
och ner precis som en frisk krabat ska. Så hoppas han mår utmärkt där inne.
SF måttet hade gått upp 1cm till 32 nu i stället för 31 och anledningen till
de höga måttet förra gången var ju att han låg tvärs över i magen och att
han nu var där han skulle, eller i alla fall på väg dit. Jag hade också gått
upp i vikt, 1kg haha. Men bättre de än ner eller inget. Så nu är jag uppe
på min vikt jag hade innan jag blev gravid, varav nästan 2kg av dem är
vad skrutt väger så än är jag inte på några plus kilon men resan är ju
inte heller slut än så jag kommer nog gå upp en del till innan han är ute.

Efter BM besöket åkte vi hem en stund, laga lite pannkakor till lunch...
och jag fick faktiskt i mig lite mat jag också trotts att jag mådde skit.
Sen bar det iväg till Gimo igen, mycket åkande vart de. Jimmy i caddyn
och jag i volvon eftersom han skulle åka och jobba direkt sen och jag
skulle åka hem till pappa. Föräldragruppen var rätt inressant ändå, pratade
ammning igår och lite sånt där. Kikade på film och man börjar ju faktiskt
känna nu när man sitter i ett rum med andra par som ska ha nästan
samtidigt att det är värkligt, vi ska ha barn en bebis!
Efter halv fyra sen så åkte jag hem till pappa och åt middag och pratade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0