SKRUTTISEN.

Dessa två bor numera i skrutts vagn i väntan på att han kommer.
Den ena kommer att få fortsätta bo där, giraffen medans den andra
ska få bo i hans säng sen. Som jag skrev tidigare så är Alfons min
sen jag var liten och har varit med mig genom åren. Och igår hemma
hos pappa så letade jag upp honom igen.
Alfons och Pingu som redan är inköpt ska bli bebis första små mjukisar
från sin mamma och pappa.



Och i vagnen ligger numera också ett lapptäcke i beige och rött som
vi fick från Ingers syster med familj igår. Dem är här och hälsar på
från Finland och dem var hemma hos pappa igår.
Täcket har Ingers syster gjort så det är extra roligt. Så för tillfället
fick det ligga där i tills det är dags att bädda i ordning.
Kul att de passar lika bra att ha som filt på golvet eller i soffan som
att ha i vagnen. Tack så hjärtligt.

När vi kom hem igår satt jag och fundera vad bebis ska ha på sig när
han har kommit till världen. Första kläderna!
Har en klar favorit som är inköpt för sådär ett och ett halvt år redan.
Kan ni gissa vad som är på? Haha sklödisar så klart.
Om han inte är en stor bebis för då vet i sjutton om han kommer kunna
ha de på sig. Storlek 50 tror jag de va men de är med fötter så den
kanske blir för liten. Men den ska med i bb väskan sen ialla fall.
Men man lär ju ha ett reserv plagg i fall att.... Hmm.. Svårt svårt.

Har några saker kvar att införskaffa tills bebis kommer, sen har vi
säkert glömt en hel del men de får man väl ta efteråt då.
Men de vi vet är ju bra att ha hemma innan. Så de får bli ett besök
i stan sen i slutet på september för i oktober kommer jag nog inte
ha så mycket ork över till en massa stads besök.
Specielt inte om vi ska flytta där i mellan någonstans också.

Nej nu ska jag inta inrednigns sidorna en stund och drömma om
hur jag vill ha de hemma i framtiden :) Kommer nog några fina
inlägg inom en inte allt för lång tid om jag känner mig själv rätt.
Sen är det tillbaka till blommorna igen, har en leverans som just kom
innanför dörren. Förresten fick jag hem en laddning med olika gardiner
till gardinhyllan idag. Och har redan sålt 8 paket och dagen är inte slut än.
Många fina var det... Så en del är tyvärr redan slut haha.

Foto:Loveelliii.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0