MÅNGA HÅRDA TANKAR.

Jag går och lägger mig grymt jädra irriterad idag, skulle ha sovit för längesen men va inte ett dugg trött plus att Theo somna nu vid 23 först... och nu när jag väl är de är jag så arg så jag kan inte sova pga de i stället.
Tyckte vi hade haft en bra dag idag med Jimmys familj/släkt och de har vi också men EN del av familjen har bränt många broar så många att efter ikväll vet jag inte om de finns några kvar.

Jag tog ett kort med mobilen på Theo på restaurangen vi var på, han va i famnen på Wicki Jimmys kusin... Tog de lite snett så Jimmys mamma och pappa skulle komma med i bakgrunden. Kunde ju va kul för Theo att ha en endaste bild. Ska tillägga att de va med mobilen och instagram vilket betyder att knappt ens Theo va annat än suddig.
Fråga Jimmy på vägen hem om han tyckte jag skulle lägga ut den på fb, ja fick jag till svar. Och så skrev jag farmor och farfar och tagga henne. De skulle jag inte gjort... Observera att farfarn inte har något med de hela att göra.
Nu på kvällen kom de, kommentarerna och att jag plus Theo och farmorn inte behövde ha något mer med varandra och göra kan man väl översätta de till. Hon har aldrig varit riktigt trevlig mot mig och jag har haft ett helvete tills jag lärde mig att blunda för hennes beteende. Innan och när Theo kom vägra hon ha något med honom att göra. Hon tänkte inte bli farmor! Nu på slutet har de lossnat lite, hon har försökt prata och röra lite vid honom men inte mer. Jag har hela tiden tänkt och ändå försökt för Theos skull jag vill ju ändå att han ska ha en farmor. Men nu kvittar de, hon kommer aldrig få ens en millimeter av mitt förtroende och jag klarar mig så bra utan henne och de kommer Theo också. Jimmy är van han har inte haft speciellt kul hela uppväxten men för en annan så tar se hårt när man möter någon som min svärmor. Kan man inte ens säga eller erkänna att man är farmor behöver man inte ha oss i sitt liv heller. Om man är i en suddig bild tillsammans med sitt första barnbarn och med ordet farmor får en att skriva massa skit på fb så har man inget med oss att göra. Jimmy säger bara skit i de hon är inte frisk hon är inte värld de och blir bara mer taggad när du visar dig svag eller sätter dig emot. Med mig visst då försöker jag blunda. Men när någon gör "illa" min lille Theo då kan inte mamman hålla tillbaka längre. Hur kan man vara så hjärtlös.


Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Förstår vad du menar.... Finns en anledning till att våra barn har adopterat en ny farmor.....

2012-06-11 @ 07:10:51
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0