EN TISDAG.

Igår hade jag en förvånansvärt bra dag, i mina mått räknade. Lämnade Theo på dagis och for iväg och hälsa på hos mina jobbar kompisar på både fonus (en kortis) och så hos flora tjejerna. Jag saknar så att kunna jobba, jag vill så gärna men helt omöjligt. Bara att hälsa på en stund på vardera ställe tar verkligen på krafterna och hade jag haft en riktig hemsk dag hade jag inte ens tänkt tanken att ta mig dit. Då är de en bedrift om jag lyckas få Theo till dagis på egen hand. I vilket fall så gjorde stunden bland blommorna mig gott. Att få njuta titta inspireras och visa andra mina idéer, underbart!
Har märkt så mycket regelbundet små ätande ändå gör för att få ha mer kvar. Dock är de ju ännu bara ett par saker som går i och jag är förbannat less på dem men ändå. De underlättar vardagen till viss del, men orken smaken muskler ja allt, vilket dåligt skick man hamnat i. Idag har jag ont i hela kroppen, musklerna skriker av oträning efter de lilla jag åstadkom igår. I vilket fall ringde dagis mitt på dagen så jag fick åka och hämta Theo, han va inte sig själv alls bara satt rakt upp och ner och under lunchen somna han i en frökens knä vid matbordet. Han va helt mörk och svälld under ögonen och allt gick i halvfart. Ingen feber och inge mer hände hemma sen. Lite mammig till en början bara sen sitt vanliga jag och åt både frukt fika middag och välling. Idag har morfar varit här och underhållit Theo och inga konstigheter idag heller.. Lite mer hostig än igår bara men inge mer snorig än och har ätit och lekt som vanligt. Underligt kanske är något i hans kropp som inte vill bryta ut ordentligt. Så i morgon blir de dagis igen och vill de så illa får han väl åka hem igen under dagen då.
Mamman hon vilar och vilar svårt dock med grabben hemma hela dagen men i soffan/sängen får man i alla fall lite vila och lugn. Välbehövligt när man känner sig halvt överkörd och ur balans. Som jag önskar jag kunde få sluta ha de så här nu, att de inte konstant smaka mögel och att badrummet är mitt hem vissa/många dagar. Måste ändå tillägga att jämfört med hur de va för en månad och en månad sen innan de så är de ju lite lindrigare men då va de å andra sidan sjukt extremt.
 
Bilder tagna med instagram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0