GOD JUL.

Julaftons kväll och klockan har passerat 21.30. Jag ligger i sängen äntligen och är inte långt ifrån att somna. Theo sover, knäpp tyst från hans rum sånär som på radion som han alltid har på. Julaftons kvällen har som tradition sen jag träffa Jimmy spenderats hos hans farmor med hans föräldrar, några av syskonen med familjer, fastern med familj och barnbarn. Mycket folk med andra ord och väldigt trångt om plats. Andra år har det inte bekommit mig så mycket men i år tog de på krafterna rejält. Alltså inte bästa julaftonen för min del i år me tanke på hur mycket jag sov i natt, jordens förkylning och så parveln som ställer till de för sin mamma. Har inte känt mig så här hängig på en bra stund nu men förhoppningsvis kanske lite mer sömn i natt ger mig en skapligare juldag. 
Theo va jätte duktig hela kvällen, han va inte ett dugg rädd för tomten utan ville nästan inte att tomten skull gå. Han satt lite i tomtens knä och hjälpte till att dela ut klappar. De enda han inte gjorde så bra idag var att äta, läskigt med alla människor direkt när vi kom och de skulle ätas sen hade han som inte tid. Men lite smått gick i alla fall. Han hade inte ens tid att öppna alla julklappar så de får han göra i morgon i stället när vi ska fira jul här hemma med mormorn, Erik och morfarn.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0