RENOVERING PÅGÅR.

Spanar tapeter till lillebrors rum, som för övrigt inte är ett rum just för tillfället utan sitter ihop med vårat sovrum.. (Tänk om man hade den här storleken på sovrum ändå, lyx och väldigt underbart) kommer kanske lite bilder under dagen så syns det vad jag pratar om. Vi (pappa och Jimmy) har nämligen tagit bort alla fula gamla garderober som knappt gick att använda. Så i stället ska de bli ny vägg där i mellan och lösa garderober från båda håll. Mycket som måste fixas då golvet är så ojämnt att man på mitten går ner som i en grop. Så för tillfället har vi ett "underbart" stort sovrum, tänk om vi kunde ha de så här för jämnan ändå. Tänk om 20-25 år om vi bor kvar här då.. Barnen flyttat ut och ta da väggen är på nytt riven. Oj va långt de kändes dit och inte vill jag att dem ska bli stora så fort heller.. men i drömmarnas värld. 
I vilket fall så hade jag rätt klart för mig vilken variant på tapet det skulle bli i barnrummet men inte vilken färg, just nu velas de mellan den här
 
 
och den här färgen 
 
 
För tillfället är det den blåa som vinner. Vilken de än blir så kommer den bara hamna på väggen mot vardagsrummet resten kommer bli vita. I vårat sovrum som står på tur när lillebrors är klart har jag ingen aning alls, kanske vita där med någon neutral fondvägg. Lite sugen på trä som så många har nu men rädd att jag kommer ledsna på de. Spaningen fortsätter... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Moln är aldrig fel ;)

Min första trävägg är över 5 år nu och jag älskar den fortfarande, nu när vi ska göra om köket kommer det bli en trävägg där med :)

2013-12-29 @ 18:20:00
URL: http://sorkboet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0