VERKLIGA DRÖMMAR.

Ännu en kväll i tårar.. Och en mamma som är så trött men har svårt att somna för alla tankar (och en hemsk förkylning som är en barnlek egentligen)
Drömde en så verklig dröm natten till idag (i morse) En dröm om några av våra vänner som ska bli föräldrar i maj. Ena paret skulle egentligen ha sin lille i juli men efter hemska omständigheter som jag nämnt lite löst tidigare så kommer bebisen tas ut i maj. Vi var i vilket fall på sjukhuset och skulle hälsa på dem alla eftersom dem fått sina små nästan samtidigt.. Bilden av när vännerna som fick sin pojke för tidigt sitter och håller om honom och ler så otroligt stort går inte att sudda ut från mitt minne. Jag ser dem framför mig så klart. Dem satt där på sjukhus sängen tillsammans och log och tittade på prinsen när vi gick mot dem. Deras leenden går inte att beskriva. Jag vakna sen med ett ryck och va alldeles tårögd. De kändes som de var på riktigt.
Jag smsade med den blivande mamman nu på kvällen och hon skrev att de va så tufft men att allt stöd och engagemang fick henne att kämpa ännu mer. Jag vart så varm och börja tänka på drömmen igen. Jag vela en stund men skrev sen min dröm till henne.. Jag kan aldrig i närheten föreställa mig hennes känslor smärta eller oro. Att inte veta vad som kommer hända men jag är så säker på att de kommer gå skit bra. Jag vet inte själv hur jag skulle orka mig ur en sådan situation som hon är i nu. Hur jag skulle se på mig själv känna mig eller om jag skulle kunna acceptera.
Kämpa!!!! Va du än gör ge aldrig upp! Och till er andra.. Va rädda om er, livet, dagen och de ni har. Varje dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0