INGEN VANLIG FÖRMIDDAG.

Hemska skit dag... fast klockan bara är strax efter elva och nästan hela dagen är kvar. Det började med att jag vaknade när Jimmys klocka ringde 03,40 sen kunde jag inte somna om.. Theo den lille gossen vaknade sen vid 5 och sen var de full rulle. En grinig herre som skulle ha sin vilja igenom hela morgonen. Tur han är världens goaste också! När vi väl klätt på oss och skulle åka till dagis, Theo fastspänd i stolen och jag ska vrida på nyckeln. DÖD bil. Fanns inte de minsta kraft i den så fram med cykeln ur garaget. På med hjälm och vira runt en filt runt ungen så han inte skulle frya en massa då hans varma ytterkläder redan är på dagis. När vi kom halvvägs började de regna. Jipppppi tänker mamman och försöker snabba på. Theo sitter glad där bakom och tycker de va jätte kul att få cykla till dagis idag i stället för att åka bil. Ur med barnet ur cykelsadeln och då springer han så klart iväg och börjar leka bakom cykelstället, problemet är att han inte kommer därifrån för de sitter så tajt ihop med staketet. Ta loss barnet och hör hur klockstapeln plingar åtta. Fröknarna ser oftast att man kommer tio i eftersom dem alltid börjar äta kl åtta och man inte ska störa alla. In snabbt och klä av och hänga upp. Ena fröken kommer och frågar va Theo gör där nu, han börjar ju 8,30 idag och dem har inte räknat med han till frukost... NEJ utbrister jag som blir förbannad då allt hittills bara blivit pannkaka. Hon kollar schemat fröknarna satt på väggen och där står de 8,30 men på de jag skrev och lämna in samt de vi har hemma vilket är en kopia av deras står de 8 på (varje onsdag dem senaste 6 veckorna har han börjat 8 och idag är sista onsdagen innan nytt schema). Alla andra dagar 8,30. Fröken vart aningens sur för att jag hävdade att han börja 8 och dem skrivit fel. Men ungen fick till slut en stol och en skål med fil och flingor. Mamman sa hej då och tog cykeln och cykla hem igen. .. Så nu sitter bilbatteriet på laddning och jag försöker underhålla mig med det som går att göra här hemma. Har utelämnat vissa detaljer... Och med dem också som pricken på de här jätttte stora iet så var förmiddagen och morgonen ännnnnu sämre. Nu hoppas jag bara på att eftermiddagen och kvällen blir betydligt bättre och att i morgon blir en ny inte lika händelserik dag.
 
 
Å just de, grattis på födelsedagen ERIK! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0