EN RAD ELLER TVÅ.

Helgen som varit har varit lite bättre än på länge. Nätterna är inte dem trevligaste med toabesök varje en och en halv timme.... Har jag tur kan jag ta mig upp ur sängen utan att vilja skrika av smärta. Vissa nätter senaste tiden mår jag även så himla illa att de är kört även på spy fronten. Men jag hoppas de varit en tillfällig svacka och att den inte kommer tillbaka. Vecka 36 närmar sig med stormsteg och jag ser verkligen fram emot den här helgen, påsk och ledighet med mina fina killar. Vet dock inte hur Jimmy kommer jobba från och med nästa vecka så ev kanske de blir lite längre ledighet än väntat... Svårt de där när man ska planera med dagis osv. På tisdag är det i alla fall dags för nästa bm besök och är Jimmy hemma så kan de ju vara trevligt om han får följa med och höra på hjärtljuden han också. Beroende på jobbandet för Jimmy så är det kanske dags för Theo att börja sina 15 timmar på dagis redan nu, alltså ingen full tid längre. Men som sagt de beror ju helt på hur de går för Jimmy med jobb. Antingen 15 timmar i början, full tid igen och sen 15 timmar när lillebror kommer. Känns lite hattigt men de är ju så det måste bli i fall Jimmy inte får jobb på en gång och i fall lillebror inte vill komma ut för än bf. Vill inte ta bort honom helt från dagis om Jimmy blir hemma heller, då kommer han för mycket ifrån det för att sen börja igen och de känns inge bra. Lämnade sommar schemat idag när jag lämna Theo och de va då inte det lättaste att fylla i det i år när man inte vet ett smack. Ingen aning om Jimmy kommer ha någon semester och i så fall när kommer den kunna tas. Tror de blev bra med veckorna i alla fall varesig Jimmy har semester eller inte, Theo blir hemma mer denna sommar än förra och så fort lillebror är här så kommer han ju ändå vara hemma mycket mer så de blir lång ledigt. Kommer nog dock kännas för mamman att ha två killar att ta hand om på egen hand men de blir rutin på det också med tiden.
 
De va en liten uppdatering om läget här i huset i alla fall.... När man känner sig mer som en zombie än människa så finns inte orken till att knåpa ihop något.. Orkar inte ens starta datorn och från mobilen måste jag ändå in och redigera på datorn efteråt speciellt om det är bilder med. På tal om i huset så är vårt sovrum i stort sätt klart nu. Fattas två små lister, handtag på garderoberna, fönsterbräda och några eluttag som ska kopplas in. Men i natt kommer vi nog sova där för första gången på länge. Madrasserna ska flyttas över i kväll om det inte blir något oväntat som inträffar. Igår när J och T kom hem satt vi upp garderobs dörrarna, rullgardinen, gardinstången och lite av inredningen i garderoberna. Jag knåpa ihop alla korgar och satt in igår på em och skruvade ihop lillebrors hylla. De tog på krafterna men skam den som ger sig. Måste ha något att göra för att inte tänka lika mycket på hur man mår. Till en viss gräns går det i alla fall.
 
Idag har jag så här långt flyttat över våra kläder till sovrummet från kartonger och lillebrors garderober och tvättat en maskin tvätt... Mellan varven blir det mycket vila för att inte ta ut sig helt. Nyss lunch som jag hoppas får vara kvar idag, igår va tydligen inte lillebror hungrig vid lunchtid. Tror det blir lite vila i solen nu om en stund. Ser väldigt varmt och skönt ut här på baksidan i solen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Spännande att se tapetvalet.... :)

2014-04-16 @ 14:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0