TV4 I MORGON BITTI.

I morgon bitti lär vi göra oss klara i tid så vi kan knäppa av dvdn och Theos filmer och se lite Nyhetsmorgon. Våra vänner Anna och Johnnie har inte haft de lätt sen i början på förra året. Annas liv tog en ny vändning mitt i gravid lyckan. Anna som bekämpat cancer och varit gravid på samma gång (lill grabben blir ett nu i maj) är med på tv och pratar om sin resa och kamp i morgon bitti. Ska bli väldigt spännande och se henne i rutan och höra vad de är dem kommer prata om. Anna sa för bara nån vecka sedan senast att jag har de så himla tufft och jobbigt med graviditeten och att mitt nästan är värre än vad hennes graviditet var. Jag kan dock inte hålla med, nog för att hennes graviditet inte va de stora bekymret i sig (förutom om dem skulle kunna behålla barnet och om han skulle klara sig från att påverkas av hennes behandlingar så klart) utan för att hon va gravid när cancern upptäcktes och genom de ställdes allt på sin spets. Jag tänker ofta, jag är i alla fall inte sjuk så som Anna va under tiden jag är gravid. Jag vet att mitt kommer ge sig till slut, en helt annan utgång än vad en cancer diagnos kan ge. Och som hon kämpat genom den och att bli mamma mitt där i allt elände. Tack vare graviditeten så upptäckte cancern, vem vet hur de hade gått om inte Ludde legat där i magen och gett henne all den där smärtan som satte igång alla undersökningar. Kommer så väl ihåg alla sms som hon skickade precis då när läkaren ringer henne, i de ena stod de jag väntar på att få veta resultatet och i nästa bara en kvart senare dem ringde precis och vi måste åka in nu direkt igen för de såg inte bra ut... De knyter sig i kroppen av att bara skriva ner detta och att tänka på vad dem gått igenom. Jag är så sjukt tacksam över att jag "bara" mår så här och att de kommer ge sig till slut. Så tacksam att vi snart kommer ha två barn som båda förhoppningsvis är friska och mår bra. Att lillebror faktiskt är här snart och att jag kämpat så för honom. Jag har inte varit döds sjuk även fast de ibland känns så. Men när man har folk runt sig som går/gått igenom de dem gjort tillsammans då är en graviditet som min egentligen inte ett problem. All lycka till i morgon Anna!! Ska bli spännande att se dig i rutan. 
 
http://jagoverleveralltutomdoden.blogg.se
Där kan ni läsa mer om Anna. Och den blogg adressen hade hon långt innan hon fick veta om cancern, lite smått skrämmande tycker en annan. Jag håller på och pular på en ny blogg design åt henne för tillfället.. Så snart hon bestämt sig vilken så kommer den ändras och bli lite uppdaterad. 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0