EN KORTIS FRÅN VECKAN.

Den började med vab, Jimmy med Theo som hade nån kort släng av magsjuka natten till söndagen så han fick inte va på dagis under måndagen.. Tisdagen dagis och jobb (hemma för mig så klart) pappa va här och satt upp lister i lillebrors rum och de kändes så skönt att vi missa "magsjukan" men så fel vi hade. Jimmy var sen hem från jobbet och jag kände mig så himla illamående när jag åkte och hämta Theo på dagis.. Väl hemma börja jag spy men tänkte först inge mer på de då de knappast är ovanligt i min värld. När Jimmy va hemma sen påpeka han att han kände sig risig och jag som inte brukar spy som en galning på kvällarna börja också tänka om.... En stund senare morfar hade åkt hem och Theo sov sött, då drog de igång och sedan sov jag inge den natten. Nån kvart här och där. Jimmy lag sig i gillestugan på soffan och jag fick toan och sängen för mig själv här uppe. Jimmy hade en mild variant i jämförelse med mig så han och Theo va i samma liga men jag, ja fy farao säger jag bara. Tufft att va gravid och magsjuk, ett helvete om du sedan vecka 6-7 spytt som en galning och inte kan äta. När klockan var runt halv sex ville Theo upp och jag som fortfarande inte va spelklar försökte vila lite medan han och Jimmy lag sig på soffan.. Morfar kom och hämta Theo som åkte hem dit i stället vid nio och lämna oss att komma på fötter. Jimmy kom men inte jag, dagen efter vakna jag med 39 graders feber hungrig ont i hela kroppen mådde illa fortsatte spy men nu av graviditeten och hungern kunde inte äta bara dricka vatten kunde inte sova.. Önskade flera gånger att denna graviditet skulle ta slut. Theo som inte ville hem utan vara hos bästa morfar stannade till fredag em och den dagen jobba även Jimmy. Jag vågade inte vara ensam hemma under torsdagen då jag låg helt utslagen och var nära på att ringa ackis igen. Dem där 3 kilona jag lyckats få tillbaka senaste månaden av dem förlorade 10 var som bortblåsta igen. Igår börja jag få behålla något annat än vatten och samma har de varit idag. Idag trotsade vi mina krämpor och åkte till Gävle och Valbo. Hämta lite grejer hos vänner och handla mat. Skönt att komma ut lite även om jag var väldigt orolig till att åka. Men jag klara de!! Jag packa en matsäck och höll mitt schema. Jag är förbannat trött nu ikväll och kommer säkert känna av de lite i morgon också men jag gjorde de jag inte trodde jag skulle orka på flera veckor efter dessa mardröms dagar. Jag får verkligen inte bli magsjuk igen innan lillebror kommer och helst inte feber heller min kropp klarar inte mer sånt. Två magsjukor under två månaders tid. I övrigt hade som sagt Theo de som vanligt skit skoj hos morfar och ville inte åka hem igen, igår var vi ute i snön och åkte pulka och va och såg rallybilar på stora parkeringen här bakom oss. Rally i skogen här om kring och depån va här till Theos stora förtjusning. Och idag har han fått åkt fyrhjuling kollat på timmerlastbil, fikat och fått födelsedags present hos våra vänner i Valbo och mycket annat... De va våran vecka de. I morgon blir de dagis jobb och vila igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0