SVÅRT DE DÄR MED NAMN.

Jag har bara ett självklart namn på lillebror inne i magen.. . och Jimmy gillar de! Med Theo hade vi Melwin och Alwin också men Theo va ändå de som vi alltid hade sagt innan och som kändes självklarast när han sen va ute. Nog för att vi vela, de är ändå ett namn han ska ha med sig hela livet. Denna gång va vi mer inne på tjejnamn vilket jag hade helt tomt på med Theo i magen. Tindra och Towe va väl dem som vi pratade om då.. Eftersom vi alltid sagt Theo och Tindra. Men denna gång... hmmm.. Tuwa om de nu råkar bli en tös ändå... En familj på gatan bakom oss har nämligen en Theo med en lillasyster som heter Tove så njaaa känns lite små trist men samma kombo. Men om de inte är en Tuwa (som Jimmy är helt inne på) så vetti skogen va jag gillar för tjejnamn. De är så himla svårt. Killnamnet de där sjävklara för mig denna gång de håller jag för mig själv en stund till. Tänker dock på i fall alla vinter vår bebisar som nu föds här på orten blir pojkar, va händer då med "mitt" namn, kan man döpa lillkillen till de ändå även om någon annan "hinner" före. Vet att de är minst två som ska få killar i feb-mars.. Hjälp. Nej de kan inte hjälpas, de är ändå ingen nära vän till oss som ska ha nu i vår, ingen som vet att de är en kille i alla fall. Theos bästa kompis John på dagis ska få en lillebror i mars, måste pumpa hans mamma på deras tänkta namn haha. Om jag hinner säga "vårt" före till henne och dem har samma då måste de väl ändå kännas mer okej om båda grabbarna heter de.. . vilka tankar, vilka funderingar. Så länge barnen inte är nära släkt, så länge de inte är ens bästa vänners barn så ska de väl ändå inte göra något om dem heter lika?
 
Om de blev maj nu ändå så vi fick träffa denna lilla krabat som lever rövare i magen! <3
 
 
 
Theos kusin Paulina ritade av ett foto på Jimmy och Theo som vi fick se.. så himla duktig. Bästa Pilla.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker att om det inte är någon av ens bästa/närmaste vänner så ska man inte behöva bry sig om namnvalet och om nån heter likadant.

Det är ju svårt att "paxa" vanliga namn dessutom, det hade varit skillnad om det varit något ovanligt.

Vi, eller: Johan, tänkte också på Tuva men så vet jag en unge som jag verkligen inte tål som heter det - och då var det uteslutet. ;)

2014-01-10 @ 15:36:21
URL: http://brus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0