TULPANER.

Som jag saknar skapandet med blommor nu när jag inte kunnat på flera månader. Har köpt nån enstaka snitt blomma då och då och pysslat med hemma eller fått av mina fina jobbar kompisar och min mamma som vill pigga upp mig. Vill göra buketter dekorationer planteringar allt. Fick ett samtal senast nu i veckan, dem ville att jag skulle göra dekorationer till en begravning dem skulle gå på nästa vecka. Gjorde ont i hjärtat att måsta säga ifrån, jag vet att dem väldigt gärna velat att jag skulle hjälpt dem med detta, mina butiks kunder. Sjukskriven, kan inte orkar inte får inte. Men jag vill så gärna!
 
Att ha en blomma eller bukett på bordet piggar verkligen upp en hängig florist. Just nu står de en vit pärlhyacint på köksbordet väldigt lite grönt och ingen knopp i sikte ännu mest bara lökarna. Jag vill ha tulpaner ljust rosa och kanske vita.. Vita och rosa ranunkler eller någon anemon. Kanske lite av varje så någon kan hamna i badrummet någon i köket och någon på köksbordet. Bella Rosa rosor eller kanske vendela vita liljor och steel grass. Skulle behöva nya blommor i några fönster också, kanske ett par gröna senecio på båge i köket och något annat kul i vardagsrummet. Har rosa små söta hortensior i skallen, plättar i luften, peperomia ljusgröna små bladiga eller kanske dem rosa hjärtan på tråd.. Har krukor jag sätt från flera formex bilder i skallen, tänk att få plantera eller sätta ner dem där växterna där i... Har tänkt åka till grossisten och njuta en stund nästa gång jag är till stan. Måste få njuta av allt fint en stund trotts att jag kommer sakna de ännu mera då. Men välbehövligt att få lite inspiration och att få fylla på vitaminerna lite. Eftersom bilen åker förbi här skulle jag kunna beställa hem de som jag saknar allra mest men de är en fröjd för alla sinnen att få komma in där och se allt och sen välja och vraka inte riktigt samma sak när de kommer packat i kartonger med en lastbil. Förhoppningsvis dyker jag upp när ni som minst anar de! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0