EN NATT PÅ BB.

Ligger i sängen på bb och kollar på tv, precis som dem sista timmarna sen mitt sällskap (pappa) åkte hem. Har varvat att ligga och sitta ner för att inte få kramp i baken, inte riktigt skönaste sängen när man är tjockis har ont överallt halsbränna hela tiden mår illa och är täppt i näsan. Men helt okej mot den stenhårda jag hade dem första tre timmarna idag inne på förlossningen. 
Har fått se lillebror på tillväxtultraljud idag, lyssnat på hans hjärtslag, tagits en massa prover och träffat ett gäng ur personalen, mycket trevliga personer.. Känns som dem verkligen tog mig på allvar i alla fall och läkaren hon tyckte att spec.mödravården skulle få ha fortsatt koll på mig tills lillebror är ute. 
Hamnade som sagt på bb, om jag inte är helt ute och cyklar så är jag på samma rum som vi låg på när vi var på bb med Theo när han föddes. Måste undersöka de närmare när jag kommer hem. Vilket låter som de blir nån gång under morgondagen. 
Skulle gärna haft mina tabletter mot hostan nu bara, för jag håller på och bli galen på den och den gör mig så mycket mer illamående också.. Men får hämta ut dem i morgon när jag åker hem. Har ett annat recept att hämta ut också, va de nu va. Känner mig helt fullmatad med underliga ord och namn just nu. Trött som en tok så jag hoppas jag kommer sova gott i natt utan en massa vakna timmar. Snart skiftbyte på personalen sen är de dags att sova sig lite tror jag.. Förhoppningsvis mår jag lite bättre i morgon bitti igen, kanske denna och nästa påse dropp kan ge mig lite kraft. 
Saknar mina killar där hemma, pratade med dem nu på kvällen innan Theo skulle sova.. Mamma är hos doktorn och sover där i natt. Fina unge, som jag ska pussa på honom i morgon. Men de ska bli skönt med en natts ostörd (hoppas jag) sömn. 
Lyssna på lillebrors hjärtljud..
Dropp dropp dropp...
En dejt med tvn på rummet... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0