EN ONSDAG.

Ny dag nya tag... Den kan väl inte bli värre än gårdagen? Jag har för första gången sen i september ätit lite yoghurt och de smaka så bra, nu är det bara vänta och se om den får stanna kvar i magen. Som vanligt smakar de pest efteråt, kanske jag bör sitta med en skål i knät dygnet runt och ta en sked en gång i minuten... Så svårt att tugga en massa så jag kom på idéen att norpa yoghurt av Jimmy. Tidigare har de inte ens funkat att testa de men nu har jag inte så mycket val. Nu blundar jag och ber till gud att de ska gå bra. Kan röra tungan lite bättre idag än igår (än så länge i alla fall) dock hostar jag mera idag men känns bättre att göra de i alla fall. Kanske man kan få bort lite av de slemmiga klumparna i halsen. 

Theo har hostat en del i natt, känner igen den typen av hosta så väl nu så jag vet att den kommer ifrån mig. Han va vaken mellan 2-3 och vakna igen strax efter 5 och höll på till strax före 6.. Somna om en kortis men sen ville han upp. Och morfarn kom tidigt och sen dess har de varit full fart. Theo äter frukost just nu, macka flingor yoghurt och mjölk... Riktigt matfrisk me tanke på hostan. Om en stund är de nog full fart igen med duplo pussel bilar och filmer.

Mamman ska vila lite till sen ta en dusch i försök att pigga på sig lite mera. Får se va lillebror är på för humör idag då, än så länge har han varit ganska lugn där inne. Hoppas han har en slapp dag och är lite lugnare som igår. Man blir nästan orolig när han rör sig så mycket mindre än vanligt, men de är väl de här som är normalt och inte hans turbo stil som annars.

Snart har de passerat 80% av graviditeten och då ska jag köpa mig en liten kamera. En som är lätt att släpa med sig och som man kan ta alla dem där helt plötsligt bilderna med. Mobilens bilder vill jag inte framkalla, alldeles för dålig kvalité och systemkameran orkar jag verkligen inte släpa på hela tiden och alla gånger har man varken tid eller lust att sitta med alla inställningar. Hade tänkt köpa en för företaget från början men eftersom de ligger lite på is i och med sjukskrivningen och graviditeten så får de bli ett köp ändå. Min 80% bonus! Nu gäller de bara att bestämma sig för vilken. 




Kommentarer
Postat av: Therese

Har tyvärr inget positivt att bidra med till eländet, jag brukar gå in på din blogg när jag känner att jag behöver perspektiv på livet typ. Borde de inte sätta igång dig så tidigt som det är ok för barnet? Vet att du nog vill föda "normalt" med vanlig start men är det värt det när du mår så dåligt? När det här är avklarat så borde väl resten av livet gå som en dans? :)

Jag är nöjd med kameran som Tias vann förut, gillar att det inte är något objektiv som åker in och ut och kan krångla.... :) Kram

Svar: Jag önskar lite smått att dem kommer erbjuda igångsättning faktiskt som sagt jag ska ju orka få ut ungen också. Mer värt att få må bra än att få föda "normalt" fast jag så klart i vanliga fall önskat de. Ska bli väldigt spännande att höra vad dem har att säga i morgon, jag bangar absolut inte på att lägga till tårar och att be på mina bara knän efter hjälp. Har gått för långt med detta lidande nu.
Elli

2014-03-19 @ 14:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0