LÖRDAG/SÖNDAG.

Igår var Jimmy och jag in till Uppsala en sväng, var förbi fyris park på barnloppisen och kikade. Fyndade en didriksons skaljacka och en vindfleece för totalt 90kr och ett par kavatskor som knappt var använda för 20kr. Så de vart inga stora inköp direkt men kom billigt undan i alla fall. Såg liknande skor på tradera som var i mycket sämre skick och där låg budet just nu på runt 270kr. Så blir dem inte så mycket använda så känns de inte som att de gör så mycket lär få igen den lilla summan i alla fall. Gjorde ett par ärenden till på gränby men satan i gatan så mycket folk det var, vi blev helt snurriga och ville bara åka hem. Jag som knappt ens kan gå eller va bland folk ville nästan vända redan innanför dörren. Blev ett väldigt kortvarigt besök och de enda vi kom ut med därifrån var två matkassar från kvantum. Resten av dagen och kvällen var de bara vila som gällde....
 
Klippte Jimmy innan vi åkte iväg till stan förresten, han har sett ut som en ja vet inte va alldeles för länge nu. Pappa klipptes för några veckor sedan men Jimmy är det knepigare med då de oftast bara är kvällar när Theo somnat som funkar och då är jag så slut så då somnar jag stående och vill verkligen inte ställa mig med en sax i handen. Va väldigt påfrästande att stå och klippa men nu är det gjort i alla fall och tror de var 4-5 cm som försvann från skallen. Hade nog kunnat sätta upp hans hår med toffs uppe på skallen innan utan problem. 
 
Åå just de den där lilla snön som kom, va skulle den hit och göra. Jag som kände att de kanske inte är så långt till maj ändå blev genast lite putt och börja tänka på vintern i stället. Men den försvinner väl snart igen förhoppningsvis. I Uppsala var det inte många vita fläckar på marken så där fick jag lite hopp igen men väl hemma så låg den så fint kvar på gräsmattan. Några små gröna fläckar här och där syns men annars är gräsmattan helt vit. Men solen lyser i alla fall de är skönt de.
 
Snart kommer Theo hem igen och ordningen blir återställd här hemma. Morfarn och Inger kommer också och blir kvar under dagen. Får se vad dagen har att bjuda på, till middag idag blir de i alla fall grillat och potatisgratäng. Kanske kan jag få äta lite jag också, skulle va så smarrigt. Ibland har de funkat med lite men har inte för stora förhoppningar. Är nog fjärde gången sen nyår som det grillas här hemma och som jag längtar till i sommar och alla grillmiddagar. Än så länge idag har jag en halv skaplig dag, har behövt kuta till toan en sväng men förhoppningsvis var det den enda idag. Hostans fel mycket av det, tjockt i halsen och försöka hosta och må illa samtidigt är icke en bra kombo. Förstår heller inte varför allt hela tiden ska behöva smaka urk två sekunder efter sen man sluta äta på de, de är ju så gott just då när man har det i munnen. De kommer nog fortsätta vara en gåta och de får de gärna vara bara de slutar göra de nån gång. Har tryckt i mig ett par mackor igen och håller tummarna att dem får stanna kvar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0