V 31 OCH DE DÄR MED MAT.

Är så less, vill kunna hitta något jag kan äta på. Något som inte gör mig lika illamående som allt de övriga. Just nu är de bara vatten bregott och kokt skinka som sitter kvar från förr.. Kan gå med korv och mos ibland än också. Jag vill äta!!!!! Jag vill verkligen hitta fler rätter som jag får behålla och som inte gör mig så dålig. Så fort jag stoppar något i munnen så får jag halsbränna nu också och lillebror får hicka och börjar röja runt. Jo jag vet att de är så att vara gravid, de sista alltså men de i kombo med resten gör mig gråtfärdig. Och inte har förkylningen och hostan gett sig av från min kropp heller, tre veckor snart och hosta i två. Ingen medicin hjälper mot de heller... Och just de, idag är vi inne i vecka 31 jag och magen. 
 
Theo har kommit in i någon period nu när han inte vill äta något, jag som inte direkt kan stå och laga vad som helst och inte kan äta med honom heller de gör inte saken bättre direkt. Som igår vid middagen åt han och Jimmy pannkakor... Theo va jätte nöjd och glad att han skulle få äta de, lag upp på tallriken tillsammans och han fick välja vad han skulle ha på. Satt sig vid bordet och han tog några tuggor och sen tvärvägrar! Vill inte ha mera och blir oftast jätte sur och säger vill inte äta mera och ibland säger han även att han vill ha annan mat. Igår fick jag till slut ur honom att han ville ha köttbullar så för att testa så stekte jag de åt honom och han va med mig i köket. Han åt sex sju stycken med ketchup sen va de samma sak igen, vill inte ha. Han som älskar välling säger ifrån till de me och allt annat han gillar. Går med päronsaft och ibland smörgåsrån.. Suck. Är likadant på dagis just nu och jag blir snart gråhårig på hur man ska bete sig. Han har ju energi till tusen ändå men de gör så ont när han klagar på att ha ont i magen hela tiden, inte konstigt de så lite som han äter. Sover dålig gör han också och vaknar tiiiiidigt. I morse 4.30 men somna om en stund 6-6.45. Känns som att de räcker med att mamman i denna familj har de sjukt tufft. Kan de där han nu har kommit in i vända nu snälla... 
 
Ska hämta honom efter mellis idag, sen åker vi till morfarn, Inger kommer också och busar med honom. Om inget inträffar blir han kvar där till i morgon och jag hoppas lite smått att de ska vända lite när han är där nu ett dygn. Kanske behöver han miljöombyte en stund, kanske är de tänder på gång som gör att han inte vill äta, kanske håller han på att bli sjuk.... Mycket kanske, vill bara att de ska vända så pigga matglada Theo kommer tillbaka. 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0