Lunget före regnet.

Igår kväll börja vi fundera om det verkligen var torsdag idag, känns helt snurr och man vet knappt när vart hur vem eller vilket. Men tyvärr var det ju så och det var bara att ta sig upp ur sängen i morse dock efter att klockan ringt för tredje gången. Fy va jag inte gillart, att gå upp när någon får ligga kvar. Även om nu klockan faktiskt var nio när jag till slut tog mig in i badrummet.

Igår vart det en ta de lungt och ta det som det kommer dag och jag är mer än nöjd med den. Sov själv för första gången på en vecka nästan och det var faktiskt en aning tomt fast ganska skönt också. Fixa lite där hemma, duscha, åt frukost och kika tv en stund. Gjorde en sockerkaka mitt på dagen och tog med mig till Jimmys föräldrar så dem fick något gott till kaffet. Greja lite med stereon till bilen medans Jimmy försökte få ordning på blåa faran som ska gå till skroten. Jag han nästan precis ta på mig shortsen när dem elaka mörka molnen och blåsten kom igång. Efter en stund åskade och regna så det var bara till att gå in och klä på sig igen och få bort allt som låg ute. Jimmy börja med rödingen i stället och vi tro de eller ej åkte bort till Jarmo igår igen men den här gången blev det inte så långvarigt. Åkte förbi Martin på jobbet och sen hem igen och sen till Jarmo igen. Jag tror jag aldrig i hela mitt liv varit nere där så här många gånger som den här veckan. Haha. 

Efter lite grejande hemma igen så hoppa Jimmy in i duschen och jag fixa dem nya braiga låtarna till usbet, just nu är jag lite smått irriterad på mig själv som inte nog in det från bilen igår när vi kom hem så jag kunnat lyssna på allt braigt nu. Får offra mig om en stund och ta mig ett bad där ute. Vi åkte i alla fall in till stan vid sex tiden och va bort till biltema och gränby. Träffa Linda där inne <3 va så skoj att se dig vännen och prata några ord. Saknar dig! Jimmy klaga ovanligt lite på att få vänta på mig som ville kika och handla lite. Men så behövde han ju inte vara där inne så länge heller, en timme på sin höjd så jag va duktig och skynda på. Som tur var så visste jag ju vad jag ville ha och lite skoj ska väl pengarna räcka till uppe i Umeå också, finns bra mycke härliga affärer att svulla i där. Så han behövde inte stå ut så länge. Kika på dator också och det höll på att bli ett köp, men dem hade den inte hemma. Den hade varit perfekt och jag hade nog kommit hem med den annars. Det är farligt att åka till stan, haha. 

Åkte till mammas lägenhet på vägen hem och hämta lite saker som ska med till Älvkarleby/Umeå. Stanna på driven för en liten cheese och milkshake och sen tog vi rundan över Alunda hem för lite omväxling. Väl hemma blev det promenad med Harras, det är ganska lätt att övertala Jimmy numera. Eller det behövs knappt någon alls faktiskt han går med på det bara man nämner det. Träffa lite folk längs vägen så det blev både kubbspelande, Harras va bra duktig och så stanna vi vid Johan, Robert och dem en stund men alla jädra mygg höll på att göra oss mer prickiga än prickigast så vi gick hemåt. Börja kolla lite tv/dator och sen kom resten av hans familj in så det blev många roliga samtal och skratt.

Åkte hem till mig och kika på film och mitt i natten nångång ringde Erika så vi var iväg och hämta henne och bilen och körde dem hem till dörren. Hon är så himla go Erika, satt och prata länge i bilen så Jimmy blev väl galen på oss för han fick vänta. Underbara. Åkte hem igen och fortsatta kika film jag somna tror jag, för jag minns att jag vände mig mot Jimmy i soffan och sen är det mörkt. Han väckte mig och vi gick och lag oss i stället så det blev inte så många timmars sömn i natt. Det känns nu för jag är grymt trötter. Jimmy kom in nyss och han har sån tur att han får vara hemma och bara ta de lungt. I för sig är det inte så ansträngade att sitta här och blogga heller. Men på jobbet måste jag vara i alla fall. Snart kommer Monika och livar upp stämningen lite ska bli skönt att få sällskap och Jimmy borde komma med min lunch när som helst. Hungrig som attan är jag nu .. Undrar vad det blir idag?




Foto:Loveelliii.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0