Snabb spolning.


När vi kom hem till Älvkarleby kom Johnnie och Pontus och hämta mig, Jimmy va tvungen att jobba åt Johnnie så då fick dem grabbarna dyka in i stället. Men de gick ju kanon det med så. Vi va ut och kika lite på lite saker som dem sätt på vägen dit så det tog ett tag innan vi kom hem til bruket igen. Vi åkte med när Johnnie skulle laga grävmaskinen och sen va vi ute en stund så klockan blev mycket innan jag va hemma i sängen. Vid fem kom Jimmy hem och gu så jag hade saknat honom.. . Sova några timmar till sen upp och jobba och det va bra segt, fy bubblan inte ett dugg taggad var jag men de gick ju bra ändå och Monika jobba fm den veckan så det hjälpte en del.

Under fredagen vart det också segt, men dagen rulla på till slut i alla fall. Va ute och gick med Mila och Emelie en sväng och sen kom Jimmy, Marcus och Patrik och hämta mig och vi åkte och bada, eller dem bada och jag kolla på för badkläderna va hemma. Senare på kvällen hände det inte så mycket, va hemma hos Jimmy och senare på natten följde vi med Pontus till stan och hämta folk och körde hem en av bilarna. Sen blev det sova.

I lördags va vi och bada på kvällningen på samma ställe som dagen innan, underbaraste stället. Dit bara ska jag igen och inte nog me det så är det inte några folk där heller så man får vara i fred och kan koppla av. Tur att inte så många känner till stället än. Vi var där flera timmar, Jimmy jag Pontus och Johnnie.. På slutet kom Anna och hade med sig Putte också. Vi bestämde att vi skulle åka in till Gävle och äta mat och kika runt så vi åkte hem och gjorde oss i ordning sen drog vi iväg, dem fick dricka så jag körde chevan. Blev max, tyvärr måste jag säga då det mesta roligt va stängt och max blir ju rätt ofta.
 Sen ringde Jimmy till Tommy så vi for iväg till Valbo och hälsa på honom och Tina frugan hans. Va jätte kul att träffa honom har ju bara pratat me han på telefon då man åkt med Jimmy i lastbilen eller han bara ringt ändå. Härligt folk är det och vi vart där några timmar innan vi for hem igen. Alla somna på vägen hem så klart så var bara att poppa musik för att hålla sig vaken. Va hemma vid tre men vi somna inte förän vid halv fem fem så va lite små trött i söndags.

Då tog vi det mest bara lungt, åkt till stan och kika. Jimmy handla lite och jag hämta ny mobil! så nu har jag en som fungerar och än så länge är jag super nöjd med den. Pappa och Inger va hemma hos pappa, dem va förbi hemma innan vi åkte och hämta apparaten så dem kunde baka bullar så vi åkte dit efter Uppsala och åt lite och jag klippte pappa. Va skoj att vara där en stund med Jimmy också. Senare på kvällen blev det inte så mycket, vi va hemma hos han och umgicks lite med hans mamma. Hon tog fram dem två långa slingriga varelserna dem har där hemma, ena lag hon på mitt huvud så jag höll på att hoppa högt. Ormar är det jag pratar om och dem har två där hemma i huset. Den här gången rörde jag dem ialla fall, så det blev framsteg men de kommer dröja innan jag gör som dem och har dem runt halsen.


Loveelliii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0