HALLON SMOOTHIE.

Sitter och smuttar på en smooooothie med dags plockade hallon i.
Mums säger jag bara, pappa var ut i morse tidigt och plockade
vilda hallon ute i skogen och jag hade sån tur att han hade med
sig det mesta till mig. Så nu har jag blandat hallon, kiwi, banan
och lite vaniljyoghurt och mixat runt. Å så toppa med lite hela härliga
hallon. Smaka inte tokigt alls. Kanske kunnat ha i lite socker men
nej då blir inte ju inte nyttig alls. Tänkte ha lite hallon på tårtan som
ska göras i morgon också. Jimmy fixar och jag hjälper till.

Har haft en lugn bebis i magen idag men nu på kvällen när jag
satt mig ner i soffan så började det bökas runt.
Kändes som han möblera om eller nåt för fick se många utbucklingar
på magen fram och tillbaka. Och det kändes det kan jag lova.
Jag har nog inte fattat än att det faktiskt bor en bebis där inne.
När jag satt här för en stund sen så slog det mig att rörelserna
faktiskt är från våran lilla skatt, från en bebis, ett barn, vårat barn.
Är helt ofattbart och kommer nog inte förstå det ens när den är ute.
Men mysigt är det och försöker njuta alla dem stunderna då jag
inte mår illa eller känner mig spyfärdig.

Har tänkt på en annan sak också, eller kanske ska säga att
jag inte tänkt på det. Hur sjutton ska jag klara av att jobba ända
till dagen D. Har den inställningen att det ska gå jag ska orka och
klara av att inte gå hemma och behöva ha stängt innan bebis kommer.
Men idag slog det mig att de kan komma att bli tufft. Även om jag
inte gör många knop där nere och mest bara sitter eller tar kunder.
Det kommer nog kännas. Men men jag ska klara av det.
Det ska gå så det så... Och som det verkar så kommer jag inte
lägga på mig några mängder med kilon så lär inte behöva ha jobbigt
pga någon maffig vikt i alla fall. Men nog kommer jag säkert få krämper
och det kämpigt. Men som sagt det tar vi då.
Men kanske lönar sig att tänka lite i alla fall i stället för att slå bort
alla tankar. Men det känns så långt bort, så overkligt så underligt.
Varför ska jag inte kunna jobba som alltid förr haha...
Ja kanske för att jag ska föda en unge haha.. Overkligt va de ja.



Foto:Loveelliii.

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

=) Så tänkte jag med när jag väntade Elina (lite skillnad på jobb men ändå) Självklart ska jag väl jobba till jul, hon var ju beräknad till 5 januari om jag inte minns fel. Alla andra sa näenäe du kommer inte orka. Jag tror jag slutade vid Lucia, längre gick det absolut inte.... så även om det känns overkligt så är det bra att tänka ett steg till.... iaf ha någon som kan skjutsa runt dig på en kontorsstol eller nåt :P Men det är bra att vara optimist....

2011-08-05 @ 08:47:39
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0