IDAG ÄR DET INGEN VANLIG DAG II.

Sådär då fortsätter vi.
Efter att vi var i Norrskedika åkte vi mot Öregrund.
Stannade till på Sundsboden för att hälsa på deras toaletter.
Lite väl mycket folk i Öregrund för att stå i toa köerna där.
Så vi svänga in och råka bara köpa den där skålen som jag
så många gånger pratat om. Såg den där sist också men lät bli då
men nu kunde jag inte stå emot. Ib Laursen har bra mycket fint.
Dem som ville att jag skulle börja sälja deras saker för några år
sedan, attans att jag inte gjorde det men hade blivit lite väl
dyrt för jag hade väl velat ha allt. Inger köpte fina muggar från
samma ställe till pappa i present. Dem ser så himla goa ut att dricka ur.

Efter stoppet där så åkte vi vidare in till Öregrund, gick en sväng fram
och tillbaka och kikade runt bland marknadsknallar och båtfolk.
Varmt var det, sjukt varmt nästan varmare än i Norrskedika.
Och det som skulle bli sämre väder idag jo säkert. Efter nån timme
drog vi oss mot bilen igen. Mycket gå och det känns nu kan jag lova.
Men men hade en härlig dag i alla fall. Svängde in och hämta lite
mat i Östhammar på vägen hem och sen intog vi den på altanen.
Blev tårta igen och sen var vi helt slut alla fyra. Helt färdiga.
Packade ihop våra saker och sen åkte vi hem till oss igen.
Känns lite tråkigt att vara hemma när man kan vara hos pappa
och ha altanen och gräsmattan så nära hela tiden.

Jimmy är ute och cyklar nu, sen hoppas jag det blir en tidig kväll.
Jäsp jag är såååå trött och skulle mer än gärna behöva massage
min rygg värker en aning. Så ska smöra lite när han kommer hem.

Tack för en mysig dag, Pappa Inger och Jimmy.. och "Theo" så klart!




Foto:Loveelliii.

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Älskar IB Laursen =) tur att de har lite sånt på Fullerö & Thuns också :P Sundsboden har jag inte vågat åka till ännu, har en känsla av att det kan bli en dyyyyyyyyyyyr tur hihi Fasiken glömde ju gratta pappa din när vi sågs, minnesförlust, får ta det idag istället :D

2011-08-07 @ 09:13:33
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0