MIN LEDIGA ONSDAG.

Började dagen med att må toppen. Helt okej faktiskt.
Satt mig framför tvn med lite frukost, var nästan klar och så
poff pang från ingenstans var det bara kuta till toan.
Han nästan fram så slutade med att jag fick skura lite på
både golvet och mig. Nämner inga smaskiga detaljer.
Från att må toppen till hemskt på bara en sekund.
Blääääääää va inte glad efter de där äventyret kan jag säga.
Jag som mådde så bra innan och har sluppit spy i säkert fyra dagar.

Sagt och gjort så var det bara försöka få ordning på sig igen.
Packa med mig tvätt och lite bakgrejer och sen åka till pappa.
Där väntade bakning, tre sorters matbröd hade vi planerat.
Gick hur bra som helst, hade bara gjort en av dem tidigare
men dem andra vart helt okej dem också.
Så efter att ha stått i köket i fyra timmar så var vi klara.
Fick i mig en nybakt smörgås och sen drog vi ut på en
cykeltur jag och pappa. Va rätt skönt faktiskt men varmt.
Klarar inte av att cykla så snabbt men de fläkta skönt och
man fick röra sig lite och det var huvudsaken.
En mysig och fin vända på lite mindre skogsvägar där det
va noll andra människor. Efter lite mer än en timme var vi hemma.

Intog en liten mini glass på altanen och sen var det dags för
matlagning. Passade på att äta fisk nu när Jimmy inte var med.
Man lär ju ta tillvara på tillfällena då han vägrar äta de.
Himla gott var det med potatis direkt från landet.
Min söta sambo ringde och hade tagit med sig lastbilen hem
så han hade inga hemnycklar med sig så han satt hos sina
föräldrar och väntade på mig. Men bäst var det var så hoppa han
på cykeln och tog sig till Hökhuvud. Duktig pojke så fick han åka
med mig hem sen. 2,5mil med jobbar brallor och träskor.
De är grejer de, men han fixade det galant.
Fick sig några nygräddade smörgåsar sen var han nöjd.
Så pappa kommer hit idag också, bäst att passa på nästa
vecka jobbar han igen och kan inte alls komma och hälsa på mig
lika mycket. Så han skulle ta cykeln bak på bilen så Jimmy
kunde cykla ikväll igen. Sjukt stolt över att han har hållt i med
cyklingen. Trodde jag inte. Varje dag har det blivit i två veckor nu.
Får se hur länge han håller på med det. Behöver ju inte göra de
varje dag.. Men ju mer ju bättre så klart.

Som sagt snart kommer pappa till butiken. Ska fixa några små
saker när han ändå kommer så går tiden lite fortare också.
Har begravning att göra idag med, hmm ska nog börja
snart så den blir klar och man slipper tänka på det i em.
Varmt är det också, riktigt varmt här inne och framför butiken.
Men man får väl vara glad så länge det varar skulle bli
sämre igen har jag hört. Åter till blommorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0