VECKA 30 BÖRJAR MED EN LIVLIG KRABAT.

Han håller låda i magen som attan idag. Inte många lugna stunder
sen jag kände första knuffen/vändningen/armbågen kl nio i morse.
I natt har han då inte sovit, i alla fall inte varje gång jag vaknat och/eller
varit upp på toaletten. Då har jag knappt kunnat somna igen för alla
rörelser där inne. Ligger verkligen inte bekvämt i sängen längre.
Våran sköna älskade säng. Måste köpa mer kuddar att bulla upp med
tror jag, de kanske hjälper lite. I vilket fall så är vi inne i vecka 30 idag.
Känns lite konstigt att skriva den siffran måste jag erkänna men också skönt.

Igår hade jag så otroligt tråkigt, Jimmy var ute och cyklade långrundan och
jag visste inte alls vad jag skulle göra för att fördriva tiden. Men pappa och
Inger var så söta och ville åka in till stan med mig så vi for iväg dit på em.
Besökte fullerö vilket va jätte länge sen sist, fanns massor med fint men
duktiga jag köpte in en endaste grej. Sen blev det Uppsala färg för att kika
på en tapet till butiksväggen... och så ett gäng andra ställen bland annat
Ikea där Inger bjöd på middag, tack snälla! Och köttbullarna gick ner och
fick vara kvar så det va ännu bättre. Pappa köpte lite små saker till bebisen,
och så blev det nya påslakan hem till oss. Har kommit in i en period där jag
är sugen på att göra om, inreda, dekorera, sortera och slänga! Hoppas den
håller i sig ett tag till för jag börjar känna igen mig själv igen nu. Inte likt
mig att strunta i och inte orka dem där sakerna. Och de har pågått länge nu.
Åkte i alla fall hem till pappa och Inger efter och Jimmy kom efter dit och
hjälpte pappa med bilen och hämtade hem mig. En mycket bra dag till slut.

Så idag ja, vecka 30. Shit säger jag bara.... typ 10 veckor kvar nu.
Om ungefär 10 veckor får jag hålla i min lilla bus skrutt för första gången.
Jag längtar ihjäl mig samtidigt som de är lite läskigt. Har börjat drömma en
himla massa bebis drömmar. Om förlossingen om bebisen om saker runt
om kring det. Antar att de är för att bebisen tar mer plats och för att det
börjar bli mera på riktigt nu och nära. Ska passa på att hitta på något med
Jimmy nu framöver. Gå på bio kanske, ut och äta bara vi.. eller göra något
annat som kan bli svårt att göra på ett tag sen. Måste passa på för livet kommer
nog inte alls bli detsamma om en sådär 10 veckor fram.




Ett par av grejerna som kom med hem igår.

Foto:KappAhl och Ikea.

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Åh finoverallen :)

Ja ta vara på tiden.... så enkla saker som att ta en låååång dusch utan att lyssna efter bebisskrik, kolla på en film utan avbrott för b-blöja, äta middag ute utan att behöva fundera om vagnen får plats bredvid bordet.... gör gör gör gör.... så mycket ni orkar utan att det känns påtvingat.... fast sen kan ni nog fortsätta med det för jag har på känn att ni nog har några barnvakter att tillgå ;)

2011-08-22 @ 20:23:34
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0