ONSDAG = LEDIG SOM VANLIGT.

Idag började jag dagen bra i alla fall dem första vakna timmarna.
Sen blev det ett besök på toaletten sen gick det utför.
Blääääääää jag orkar inte må illa och spy!
Så börja greja lite hemma, städa undan och gick igenom lite.
Sen fick jag för mig att åka till pappa eftersom han har semester än.
Så tog mig dit med lite tvätt och mitt fina må illa humör.
Börja med att spy :( när jag kom innanför dörren, ja på toan så klart.
Sen köra igång en maskin och sätta mig på altanen med pappa
som skulle äta lunch. Intog lite fil som fick vara kvar.
Börja sen fundera vad man skulle pyssla med idag, en cykeltur kanske.
Men gick över ett par kartonger med gamla prylar, skolgrejer och
kläder i stället. Blev inte bara ett par kartonger utan en jädra massa
innan jag var klar. Hur skönt som helst och det gick som på räls.
Mådde i för sig illa och fick stanna upp då och då men gu så
skönt när man sen hade rensat massor med skräp.
Många många lådor, kartonger och skåp gicks igenom.
Så nu har pappa garage golvet fullt med saker han ska åka med till
tippen i morgon. Har tänk gå igenom det länge men nu kändes det
som ett bra tillfälle. Så mycket saker som man inte alls behöver ha,
vill ha eller bryr sig om. Det som skulle sparas fick hamna i nya kartonger
så allt organiserades och det blev mycket bättre. Har lite lite kvar att
kika igenom men det får bli en annan gång. Intog lite mat med pappa..
kassler, potatis från landet och sås. Sen hämta in den torra tvätten och
packa bilen och matlådan och så åka hem. Timmarna gick verkligen fort.
Så nu är jag trött. Har lagat mat till Jimmy.. pannkakor ville han ha så
ska bara vika in den rena tvätten, kika på datorn lite och sen hoppar jag
nog också i säng tillsammans med Jimmy som ska upp tidigt som vanligt.
Kanske kikar lite tv innan jag somnar också. Jobba i morgon igen men
hade hellre åkt hem till pappa igen och baka lite matbröd eller något
annat skoj men det får vi ta en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0