EN DAG MED MIN MAMMA.

Idag ska jag umgås med min mamma.
När hon fyllde jämt i början på året så hade vi ingen aning
om vad vi skulle köpa till henne.
Hon har ju allt och behöver inget egentligen.
Så en heldag med mig var vad som slogs in i paketet.
Så vid nio halv tio kommer mamma hit till mig.
Tänkte locka håret på henne och göra henne fin, eller jag menar finare.
Sen ska vi först träffa Viveca och hennes smink/hudvårds produkter.
En liten prova på och behandling så mamma blir fin fin idag.
Jag får samma så jag får det också bra idag.
När vi går därifrån är tanken att hon ska få med sig något hem.
Ett läppstift eller någon ögonskugga kanske.
Efter de blir det fika på hembageriet.
När vi är mätta och belåtna tänkte jag ta med henne till antingen
Wickis eller Cias beroende på vart mamma vill och om
Wicki har lunch eller inte just då.
Där ska hon få sig en ny tröja eller så.
Tänk så fin och ompysslad hon kommer bli.

Vid två tiden ska vi rulla in mot Uppsala.
Dags för ultraljud igen och mamma ska få följa med.
Får se om hon stannar i väntrummet eller följer med enda in.
Men tanken är att hon ska få en bild till slut av sitt blivande barnbarn
att sätta i den där ramen som hon fick i paketet när hon fyllde.
Egentligen hade jag tänkt att jag skulle fota henne och mig men
eftersom de var tvunget med ett ultraljud idag så fick de bli
ändrade planer och då blir de skrutt som hamnar i ramen i stället.

Så nu håller jag tummarna för att jag kommer må någelunda bra idag.
Är lite nervös faktiskt men jag hoppas de kommer gå bra.

Kommentarer
Postat av: Camilla Kastberg Odeheim

Men vilken härlig dag ni kommer få!

Och vilken underbar present!

KRAMAR

2011-06-08 @ 09:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0