GÅR IN I VECKA 39 IDAG.

Snacka om sammandragningar ikväll.
Ojojoj och inte bara de, jag är så totalt klumpig och
allt är så otympligt. Kan knappt göra något utan att
jag får börja om och om igen. Magen är i vägen som
bara den.. Känns i för sig som jag njuter av den mera nu
än tidigare men ändå är de jobbigt och tar på krafterna.
Inte så konstigt kanske med 13 dagar kvar till beräknat.
Shit han kan verkligen komma vilken dag som helst nu.
Känns grymt overkligt och hur kommer de kännas den dagen
jag inser att nu är det dags att åka in till förlossningen.
Kommer jag fatta att det är dags, kommer jag vara hemma,
sova eller vara vaken... Vara på jobbet eller på Ica haha.
Ååå varför kan man inte få veta innan när de är dags.
De här datumet kommer vattnet gå, värkarna börja
och vi sätter oss i bilen och åker in. Tänk va lätt det vore.
Men klart allt ska vara en överraskning.
Hoppas bara inte Jimmy är för långt bort då kommer jag få
panik.. Tur pappa finns i närheten.. Men ändå, jag vill ha Jimmy.
Skrutt lever om lite sådär lagom nu medans jag skriver.
Får några buffar och rullningar här och var nu och då.
Inte så mycket hicka idag faktiskt underligt nog.
Brukar vara en av dagens stora grejer annars eftersom det
händer gång på gång. Något som varit jobbigt idag är
däremot att jag inte kunnat rört mig speciellt bra.
De har varit svårt och gjort ont vad jag än gjort.
Magen tar nästan i när jag ska gå upp och ned för alla dessa
trappor hit hem. Fötter, vader och händer blir bara mer och
mer svullna.. Inte lätt med skor inte. Med idag har det varit
rätt okej ändå. Tygskorna har passat utan att jag fått alltför ont.
Kläderna börjar eller är för små nu.. Några är precis och sitter väl
inte så där jätte skönt men vad ska man göra. Kan som inte
gå och köpa några nya nu med så här kort tid kvar.
Så fort jag är hemma är det Jimmys tröjor som åker på och sen
går jag runt i dem dagarna långa. Men när man ska ta sig ut
så får man försöka gräva sig igenom klädhögen efter något
som är någelunda bekvämt.
Oj så fort den här graviditeten gått, jag förstår nog inte än att
jag är gravid.. Allt illamående alla spyor alla jobbiga dagar
veckor månader är snart förbi och vi har en söt liten bebis
hos oss i stället. Oj underliga konstiga tanke.. Är det på riktigt?
Ska vi verkligen bli föräldrar.. Underbart och så mysigt.
Ååå va jag längtar till dagen jag får hålla våran skrutt i famnen.




Kommentarer
Postat av: Annah

Ohhh snaaart ♥

Om jag inte glömmer ska jag kika i min gravidkläder låda (har några absoluta favoriter jag bara inte kan göra mej av med haha) efter ett par heeeelt galet fantastiskt sköna typ mjukisar från Polarn & pyret. Kan du låna att ha nu på slutet, jag lovar att du kommer vilja bo i dom ;)

Kram

2011-10-24 @ 22:10:01
URL: http://carpeannah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0