INGEN BRA START PÅ DAGEN.

God morgon hemska dag... Hade svårt att sova hela
natten, vaknar hela tiden antingen av drömmar eller
av att jag har ont och ligger konstigt i sängen..
Men hur lätt är det att ligga spikrakt på rygg en hel natt.
Och upp på toa och sen försöka sova igen....
Efter kl 6 har de inte blivit många minuters sömn.
Ska på ett möte halv nio och eftersom det inte går så
fort för mig att göra mig klar längre så lär man ju vara
i gång i tid så vi inte blir sena.
Och så nu, hade precis intagit frukosten och sen var det
bara "springa" mot toan.. Det verkar verkligen inte som att
jag kommer slippa spyorna ens dem sista veckorna av
denna graviditet. Hur bra känns de.. Inte värst.
I förra veckan fixade jag mera må illa tabletter från
vårdcentralen... Hon som alltid annars är så trevlig skrev
inte ut några så jag fick ringa igen...
Så efter ett missat samtal i fredags så hade hon försökt ringt
mig.. Men eftersom dem inte lämnar ut nr så är det lite
smått knepigt att ringa upp och få tag på henne.
Hon hade fixat receptet men hon undra om jag verkligen
mådde så hemskt fortfarande... Blev riktigt förbannad
och är det fortfarande när jag tänker på det.
Va tror människan att jag tycker de är kul att äta tabletter.
Hade jag sluppit så hade jag varit så sjukt glad, har så dåligt
samvete för att jag lär ta dem där för att överleva dagarna.
Dem gör ingen skada sägs det men ändå så kan
jag inte riktigt släppa de, de är ändå inte de bästa att äta
tabletter varje dag... Känns inte så i alla fall.
Senaste veckorna har det i för sig inte ens hjälp med tabletter.
Mår så himla dåligt ändå och får springa och spy igen..
Det var bra ett tag, en månad eller så.. Då mådde jag bara
grymt illa hela tiden och vissa dagar bara lite lite grann..
Men nu, de är inte tillbaka till de där värsta som tur är men
de här tar enormt på mina krafter.. Man är ju inte den smidigaste
längre direkt och bara grejen att behöva spy igen och igen nu
är inte alls lockande.
Igår vart jag hemma, jag låg i soffan mest hela dagen.
Halv sov, sov och ibland var jag upp och gjorde lite nytta.
Va helt färdig, allt jag åt på mådde jag hemskt av och det
blev ett par toa besök. Suck suck och suck...........
Men ändå är jag så förbannat hungrig och sugen på saker.
Bra kombination ja vet, men vad ska man göra.. Äta allt ändå
och sen få ligga på toa golvet hela dagarna.. Äta lite och bara ligga
där ett tag ibland.. Man kan ju inte direkt hoppa över att äta
heller för då mår man ju sämre utav det och skrutt lär ju få
i sig en del så han växer och mår bra där inne.
Aja, göra sig klar var det ja. Har inte alls någon lust att lämna
dem här väggarna idag men de är ett måste..
Ska till Gimo och barnmorskan på fm också så ingen rast ingen ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0