SÅ UNDERBART ATT FÅ BAKA.





Är så otroligt sugen på att baka men när jag väl tänker sätta igång så
orkar jag inte. All energi är som bort blåst. Men jag älskar att baka!
Älskar att folk gillar de jag bakar och att faten blir tomma.
Antar att när man i 7 månaders tid inte kunnat äta något av det själv
så är det inte lika roligt längre när man väl kommer till dagen när
man går in på affären handlar och går hem och rör smeten.
Jag vill orka igen, jag vill kunna äta de igen. Jag vill ju baka!
Har gått och tänk hela dagen så här långt att åå va kul de vore att
gå hem och röra ihop lite olika degar/smetar och sen grädda och bara
känna doften av nybakat. Men nu när de börjar närma sig hemgång så
vill jag mest bara lägga mig på sängen och sova. Eller kanske sätta
mig i soffan och lägga benen på fotpallen och kolla på tv.
Skulle vilja byta gardiner hemma också, men jag orkar inte.
Även fast varken strykjärn, gardiner eller strykbräda står långt bort.
Skulle vilja boa in mig i ett nytt hem, börja fixa trixa och planera.
Börja få till ett hem för vår nykomling.. En plats som är skrutts så allt
känns lite verkligare och inte så långt bort. På måndag är det 4 veckor
kvar till bf.. Och jag vill veta att skruttisen har en säng att somna in
när han kommer hem. Visst sängen finns men inte där den bör vara.
Hemma hos oss, även fast vi inte kommer bo i det här hemmet
i en evighet till så vill jag ändå känna tryggheten av att han
har någonstans att sova när han kommer hem sen för första gången.
Ååå va mycket annat än bakning de råkade bli nu då.
Men de hör väl lite ihop.. orken, längtan, ovissheten och tankarna.

Foto:Google.Kollage:Loveelliii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0