EN OVÄNTAD SHOPPING RUNDA.

Igår efter jag jobbet kom Jimmy på att vi skulle ta en sväng till stan..
Inte riktigt min största önskan då jag kände mig hängig och hade inte
sovit så mycket. Men eftersom han var shoppingsugen och de händer inte
alltför ofta så var jag ju nästan tvungen att säga ja. Så vi åkte in och kikade
lite på saker till huset. Och numera behöver vi ju ha ett skötbord då jag inte
tror vi kommer vara så sugna på att gå i trappen ner till källaren för att byta
blöjor vid tvättmaskinen och de där nere speciellt inte mitt i natten.
Så eftersom jag vet vad jag vill ha för något eller i alla fall hur det ska se ut
men den enda jag hittat som är i närheten av vad jag vill ha kostar multum så
den känns inte så värst lockande. Hade sätt en annons på blocket på ett
skötbord från brio som är som mest lik de jag tänker mig.. Så Jimmy tyckte
vi skulle åka dit och köpa de. Så sagt och gjort så åkte vi till Enköping
och hem kom vi med ett vitt skötbord. Betydligt billigare än om vi hade
köpt samma nytt. Och passande nog åkte vi caddyn också så resan blev
både billig och det var lätt att packa in den i skåpet. Väldigt smidigt.

När vi kom tillbaka till Uppsala vid nio på kvällen hamna vi på en annan
adress i stan där Jimmy hade hittat den efterlängtade Marcus stolen
från Ikea som han tjatat om så länge. Han hade ringt på den tidigare
men inte fått tag på killen och så passande ringde han upp precis
när vi var på väg hem.. Så i stället för att åka rondellen ut på e4an
så svängde vi in mot gränby och hem kom vi med datastolen också.
Till över halva priset mot ny och då var den bara 6 månader gammal.
Tänk så skoj det är att fynda. Och eftersom han snart fyller år så fick
han den i födelsedags present så nu slipper jag tänka på de också.
Dagen blev mer än bra till slut ändå, sålde bra i butiken och en otippad
shopping tripp blev riktigt bra. Åt pizza till middag och den fick vara kvar
första gången på snart nio månader jag kunnat äta pizza wii. Och vi kom
hem med bra saker till mycket bra priser.



Foto:Blocket och Ikea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0