DAGENS BM BESÖK.

Jimmy och jag var till barnmorskan idag, han följde med eftersom
han faktiskt var hemma och kunde den här gången.
Mys att ha honom med så han får höra allt direkt i stället för genom mig.
Pratade förlossning och lite sånt och så det vanliga mäta mage
och lyssna på hjärtat. Allt såg fortfarande bra ut och han
växer som han ska. Pratade även om illamåendet och foglossningen.
Får se om de blir värre eller om de håller sig så här.
Hade faktiskt gått upp nästan 2kg, de mesta av de rör ju bebisen men
ändå. Så nu är jag uppe i +4kg mot vad jag vägde innan jag
blev gravid. Dock är de ju som sagt mest vad bebis, vatten och så väger.
Så inga direkta extra kilon egentligen. Men har ju fyra-sex veckor kvar
att gå upp lite till på. Om han inte kommer tidigare..

Annars har jag haft en skit dag idag.. I alla fall till eftermiddagen.
Mått blää och fått upp de jag ätit.. Var till Cia en sväng för att
få lite luft och annat att tänka på. Pratade lite modevisning
och massor om förlossning och bebisar.
Sen handla och efter de har jag varit hemma och pysslat lite.
Tvättat köksfönstret och satt upp ny gardin där inne, lagat
mat till i morgon... Köttgryta som stått och puttrat på spisen
i två tre timmar.. Och så försökt få undan lite annat krims krams.
Tar på krafterna så nu är jag trött.. Haft en jädra massa
sammandragningar under kvällen så antar att jag borde ha tagit
de lite lugnare men jag kan verkligen inte bara sitta still
och kika tv eller dator.. Jag blir galen av att göra ingenting.
Så de blir att göra saker men sakta lugnt och försiktigt i stället.

Ska ta och bädda soffan igen och titta lite tv tills jag somnar.
Saknar att sova i sängen efter bara två nätter på soffan men jag
lär väl hålla mig här ett bra tag till tyvärr..
Skrutt har du inte somnat än för magen är det full rulians i.
Guppar upp och ner fram och tillbaka om och om igen.
Åååå de spänner!!!! Söta lilla skrutt kom ut nu i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0