SHOPPING TILL SKRUTT.

På lördag ska vi som det ser ut åka till Valbo och gratta söta
Matilda som har fyllt år för några veckor sedan. Om vi åker så
hade jag tänkt svänga in på köpis innan och handla lite små saker.
Skulle behöva en varmare kofta har sätt en som jag gillar så jag
hoppas den finns kvar där borta + några linnen och trosor och kanske
någon annan topp som magen får plats i utan att det ser hemskt ut.
Skulle behöva en BH också men jag vet inte om jag orkar prova de då.

Ska handla lite saker till skrutt också men de beror på om jag orkar då
annars kommer det i alla fall bli en tripp in till Uppsala nästa helg troligen
så jag kan ju ta det då också. Hade i alla fall tänkt köpa någon som
liknar de här från Lindex:



I små storlekar så skrutt kan ha de från början. Koftan va härlig hoppas den
är det i verkligheten också. Har sätt andra på H&M men inte i butik så
ska jamföra lite om dem finns där uppe. Men några bodysar som man
öppnar som den över ska med hem och kanske någon pyamas med fötter.
Strumpor till den lille lär man väl också kanske ha några par så det ska
också handlas hem. En badbalja av något slag kanske kan vara bra att ha.
Och så är det lite andra små saker som jag kommit på.
Vad mer kan man behöva tro, huvudet står verkligen still.. är för mycket
annat som snurrar där inne.

Om vi eller jag åker till pappa på söndag (behöver hjälp av Inger då)
så tänkte jag försöka mig på att sy ett par påslakan till spjälsängen.
Pappa har köpt tyg och skulle sy åt mig men han har så fullt upp så
kanske att jag tar tag i det i stället. Kan jag passa på att tvätta lite också.
Om bara förkylningen ger sig så skulle det sitta fint med en tripp till
Östhammar snart också, har en ett åring att gratta och en liten
färsking till bebis att åka och sniffa på där borta. Men friskt först!

Förresten så kollade jag kläder från Lindex mot kläder från KappAhl.
Vilken skillnad på storlekar!! 56 hos Kappahl är minst som 62 hos Lindex.
Borde dem inte ha ungefär samma mått på plaggen eller?
Så ska man handla något till bebis kommer ut hos KappAhl så lär man
ju ta 50 om bebisen inte ska drunkna i kläderna.



Foto:Lindex och KappAhl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0