SEMESTER 2012 - UMEÅ III.

Idag har Theo Jimmy mamma och jag varit till Häggströms i Lögdeå och shoppat lite kläder m.m. Ett modehus som funnits sen 1922 i en liten mini by ute i skogen nån km från nuvarande e4an. Super fint där inne och mycket fina kläder. Både för henne honom och barnen. Vila Rutm.fl Puma VeroModa Only Name it och massa andra märken som jag just nu inte kommer på namnen på. Finns hur mycket som helst i varje fall. Till mig blev de billiga och super sköna jeans från VeroModa, en topp från Rut och ett par andra brallor med massa snygga detaljer. Theo fick en skjorta och två bodysar på rea i strl 80 och 86. Jimmy kom "hem" med en tröja och mamma med byxor topp och en cardigan. Å just ja jag shoppa ett par örhängen och ett pärlarmand från Snö också. Saknar att sälja smycken kan jag säga, shoppingsuget är inte lika stort när man får beställa hem massa fint till en butik som man sedan får se om och om igen.. Nu när man inte kan de vill man ju ha allt fint.
 
 
Efter var vi till Nordmaling och handlade dagens middag, hemma gjord pizza och så vart de lite annat i kundvagnen också. Därefter åkte vi till graven och "hälsa på" morfar Arne och moster Mona. Mamma plantera lite blommor och vi andra tre myste lite i gräset vid morfars grav och de kändes så naturligt som att han var hos oss. Älskade morfar de gör så ont i mitt hjärta att du inte fick träffa Theo. Du hade verkligen älskat att få gosa med honom precis sådär som vi två gosade när jag va liten. Theo satt så sött och kände på gräset, tittade på alla blommor, log och skrattade. Man såg att han som satt och titta runt och log, tittade upp mot himlen gång på gång. De kändes som morfar var hos oss. Och de vet jag att han är, han finns här i vår närhet ändå. Ledsamt att han inte finns ännu närmare bara.
 
Efter de åkte vi hem och jag lagade middagen, efteråt åkte Jimmy och jag båt med morbror Christer och Theo fick mysa med sin mormor. När vi kom tillbaka tog jag över och Theo somna i min famn. Jimmy och Christer åkte ut en liten sväng igen och fiskade. Två gäddor fick Jimmy upp, bra där älskling. Sen har kusin Anne-Lie med familj kommit ut igen och nu är de dags att sova så man orkar ta lille Theo i natt och gå upp i ottan. Stackars liten kommer säkert vara ledsen i natt igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0