UPPE MED TUPPEN.

Sen jag tog studenten så har jag inte behövt gå upp speciellt tidigt om de nu inte är något speciellt. Sen Theo kom har jag ändå inte haft de så dumt. Från början upp var tredje timme och nu somnar han vid 21 och vaknar mellan fyra och åtta på morgonen. Dem där fyra fem börjar bli mer och mer vanliga och då är mamman trötttttt. Har man tur så kan han somna om en timme till men inte så mycket mer än så. Och inte kan jag hålla honom vaken längre på kvällen heller för då är han tvär slut.

Igår kväll vid 21 va de inte bara han som va trött... Han va såå övertrött och vägrade vara själv. Och mamman höll på och somna när de va matning. Så vi hoppa i säng samtidigt och jag somnade nog före honom jag klara verkligen inte av att hålla ögonen öppna. Om jag är piggare ikväll ska jag försöka hålla honom vaken till 22 få se om de gör nån skillnad.


Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Av egen erfarenhet och en artikel i nån tidning, minns inte vilken nu, så kan jag säga att det brukar inte göra någon skillnad om man får i säng de senare. Oftast så blir dagen efter jobbigare för de vaknar samma tid men sovit mindre. Idag var det E som vaknade 5 här hemma medan.M tog sovmorgon till 5.30... Man får sova i ett annat liv ;) I artikel stod det faktiskt att för de flesta så hjälper det konstigt nog om man lägger barnen tidigare.... Låter helt fel... Men kanske.... Lycka till i vilket fall... Tidiga mornar är iiiiiinte kul...Kram

2012-03-07 @ 08:21:44
URL: http://sorkboet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0