UTE MYS.

Igår var vi först till bvc, Theo väger nu 6410gram och är 65cm lång. Eller 64,8 som hon så fint mätte de till. Jag börjar bli rätt irriterad på deras mm. Hon sa först innan mätningen om han ska följa kurvan precis så ska han va 64.8 och så när vi mätte så låg Theo inte speciellt mycket still och halsen helt ihop dragen och så sa hon åå vilken tur han va precis 64.8. Hmm tänkte jag då. Oturligt nog tittade jag inte ner på mät grejen den här gången. Jag trodde faktiskt hon skämta när hon sa siffrorna. Så nu ska måttbandet fram och de ska mätas. Och hur i hela friden kan dem hinna se millimeters sträcken och hinna räkna dem också på dem där sekunderna han faktiskt ligger still. Nää skapligt fundersamt och irriterande är vad det är.

Sen åkte vi först förbi mormorn på jobbet och lämnade massa bilder och fick med oss en pop kasse hem. Ååå så fina saker de va. Får knäppa en bild och visa.

När vi åkte därifrån så blev de raka vägen till Alunda. Där väntade Karin och Greta Lena och Vincent Emilia och Ludvig på oss ute i solen. Och såå hett de var, helt sjukt man skulle lätt kunna tro att de va sommar om de inte vore för de gula blöta gräset... Hade en toppen eftermiddag med dem allihopa nästa gång vi ska vara ute i skog och mark ska mamman inte ta på sig kjol och ha med sig lite mer grejer bara. Och förhoppningsvis kunna vara med från början.

Här är Theo och hans tre små kompisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0