5.30.

Idag när man för första gången på väldigt länge kunde sova hur länge man kände för så vakna jag ändå Theo tiden, 5.30. Aja dumt att bryta mönstret i morgon är de ändå tillbaka till verkligheten igen när busen är hemma. 
Igår var det lucia på dagis och jag var dit och kika med Theo och en massa andra föräldrar släktingar och barn. Theos avdelning fick inte vara med i år då dem gick ute så dem fick vara åskådare. Så söta barnen var och jätte duktiga. Tänk nästa år kanske Theo står där och sjunger. Efteråt var det pepparkakor och glögg/saft till alla. Pepparkakor som barnen bakat. När vi kom hem igen hade pappan kommit hem och var i full färd med att sälja våran tredje och helt onödiga bil, underbart att gammeln nu flyttat så slipper vi de bekymret och irritationsobjektet. Morfarn var också här hemma och Theos saker packades för en övernattning och massa lek. Strax efter dem åkte var det mannens tur att lämna huset och bege sig till Uppsala på julbord med sitt jobb. Vilket betydde att mamman hade hela huset för sig själv hela kvällen.. Tomt tyst och lite ensamt men nog va de lite skönt också. Pyssla med fröken klappar och vilade.. Väldigt behövligt de där sista, dagen hade tagit ut sin rätt men lyckades ändå hålla mig vaken till strax efter nio. Strax före midnatt hörde jag dörren låsas upp och mannen var hemma igen. Idag ska jag försöka slå in lite klappar och sen vila för hela slanten.. I em åker vi och hämtar hem våran lille guldklimp igen. 
Bilder tagna med instagram.

Kommentarer
Postat av: Therese & fröna

Har ni skaffat fiskar? :)

2013-12-14 @ 15:39:11
URL: http://sorkboet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0