SJUKSTUGA SÅ KLART.

Vilken dag de vart igår.. Morfarn sov hos oss och skulle va med Theo igår medan jag åkte lite lastbil med Jimmy, vilket inte har hänt på två år snart och han skulle köra lite extra igår. När vi kom till firman vid 04 började de.. Jimmy sprang på toa när vi sen hade kört ett par mil ut på e4an började han må jätte illa och va tvungen att stanna på e4an.. Väl ute ur lastbilen mådde han lite bättre men upptäckte i stället att vi hade punktering på lastbilen, däcket satt helt löst från fälgen. In i lastbilen igen och köra sakta vidare mot lastningen. Lasta och Jimmy hoppa ur kranen ett par gånger och mådde illa. Fick åka över österby tillbaka i stället för e4an i fall däcken skulle smälla och vi bli stående. På vägen fick han hoppa ur och kräkas. Lämnade av mig hemma när vi ändå åkte förbi och åkte sen mot firman innan han kom fram till Tierp hade han fått stanna ytterligare tre fyra gånger. Väl framme vare bara kasta sig in i våran bil och åka hem och lägga sig, han va hemma före 9. Så de blev inte riktig som planerat. Vid 11 vare min tur att börja må riktigt dåligt och sen va de kört för mig också. Vilken himla tur att morfarn va här igår kan jag säga för både Jimmy och jag låg som stök och orkade verkligen inte ta hand om lill skrutte. Tack bästa morfarn!
I natt sov Theo som en kratta.. Vaknat och grinat och hostat om vart annat hela tiden. Dock kände jag mig rätt utvilad vid 6.15 när han vaknade. Måste vart för att man lag sig vid 20 igår kväll.
Jag skulle ha jobbat idag men ringde chefen igår och beklagade mig. Jag är så less på alla dessa sjukdomar nu, börjar bli jobbigt och ringa och säga att vi är sjuka och att jag måste va hemma :( Men va gör man. Idag känner jag mig än så länge bättre, inte bra men inte lika hemsk som igår. Har fått i mig macka och vatten och de är mer än jag ätit på ett dygn. Den här trevliga magsjukan hade Theo i tisdags/onsdags så vi anade att vi skulle få de men när vi mådde så bra hela veckan så hoppades man ju att nu slipper vi men så va de icke så nu vet vi att magsjuka utbryter tre dagar senare på nästa. Bara hoppas morfarn klarar sig men han hade nån släng av de innan vi vart dåliga så förhoppningsvis klarar han sig nu. Tråkigt att vi missar Jimmys brors 40 års kalas idag men efter gårdagen så har vi inte så mycket mer val än att hålla oss hemma.. Hoppas bara vi kommer få må bra idag.. Så de är som vanligt i morgon igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0