ÄNNU EN NY VECKA PÅBÖRJAD.

Igår var Theo hemma från dagis eftersom han hade feber fredag lördag så fick han ta igen sig igår också. Mamman va hängig och hade sovit dåligt men vi åkte ändå en vända till Uppsala med morfarn och kärran för att köpa lite mat, golv med tillbehör. Jag hade hoppats på att orka med ett snabbt besök på ikea också då jag har en hel lista med att köpa men de va tvärkört. Jag mådde så himla hängigt så jag ville bara hem. Theo skötte sig bra på maxi och vi va inte inne där länge alls sen fixa morfarn de som skulle vara till golvet och självaste golvet och jag gick bara in och betalde de han hade lagt på vagnen. Sen åkte vi en sväng till gränby där morfarn gick in och köpte bröd till mig medan jag och Theo satt kvar. Jag va helt färdig och hemresan kändes som en evighet. Jag och Uppsala är inte kompisar alls längre. Även om vi bara var inne några timmar och även fast jag bara va ur två gånger och knappt de så kändes de som jag hade varit ute i farten hela dagen och lite till. Hemma sen vart de bara vila och Theo sov en liten stund. Före middagen och efter var han ute och lekte med morfarn pappan mormorn och faster Linda.. Lite uppdelat sådär då dem två sistnämnda titta förbi i omgångar. Theo var ute och rejsa med sin trehjuling vilken han far fram på med en rasande fart nu, full rulle och han är så duktig. Morfarn åkte hem lite tidigare än vanligt och när Theo hade lagt sig åkte fastern hem och pappan börja slipa och spackla lite i sovrummet. Mamman som fortfarande va helt slut vilade mest men gjorde lite nytta mellan varven.

Snacka om pest eller kolera, antingen grejar jag på och inte känner illamåendet lika starkt men får fasligt ont eller så vilar jag och mår sjukt illa och får även då ont.. Spelar som ingen roll känns de som, nog för att de vissa dagar är skapligare än andra. Idag har de varit en hemskt jädra skit dag. Varit ensam här hemma efter jag fick iväg Theo till dagis. Skönt! Men jag har spytt och mått förskräckligt, svårt att äta på något alls. Tvättat lite, fixat diskmaskinen och plockat undan lite överallt.. Känns som kroppen ska bryta ihop, halsbrännan gör sig galet mycket påmind och som sagt hungrig och mår så illa. Suck suck och suck. Även fast jag vilat mellan varven men då har jag känt av illamåendet ännu mer så klart. Men jag blir galen av att bara sitta och måste göra något för att förvilla tankarna lite. 

Nog tjatat om mig, Theo hade haft en bra dag idag. När han kom hem berätta han att han hade varit lite ledsen idag för han hade saknat mamma och pappa. Han hade varit i lekhallen och lekt och när pappan hämta va han på vitsippan och körde med traktorerna. Han gick till sin väska och plocka fram sin tröja han hade på sig i morse när han åkte hemifrån och gav till mig. Han berätta att den hade varit blöt idag så han fick ta på sig den andra men att nu va den torr. Pratkvarn minst sagt och de är så kul att lyssna på honom när han berättar saker och förklarar. Han är så duktig på att prata. Han hämta sen sin traktor han fick av morfarn i Uppsala igår, den lekte han med hela morgonen och nu skulle den fram direkt. Han hade till och med pratat om den på dagis idag när Jimmy hade hämtat. Nu sitter grabbarna och äter mat, Theo hade beställt makaroner korv och köttbullar till middag idag och även om jag mådde sjukt illa när jag laga ordning de tills dem kom hem så va de så värt de för han äter som en liten häst där inne hör jag. Själv så ligger jag på sängen och mår blääääää och försöker låta bli att behöva springa på toa. Hemska hemska dag men den lille Theon lättade i alla fall upp mitt humör lite när han kom hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0