ETT BESÖK HOS BM M.M.

Vi började morgonen med att göra oss klara för dagis som vanligt, idag utan morfarn som hjälp. Vid 8,15 böt vi från Theos film till nyhetsmorgon och kollade på modiga fantastiska Anna som gjorde det så bra i rutan. Jag är så imponerad. Lag till två bilder från tv rutan med texten från igår kväll. Sjukt bra gjort att klara av att sitta i tv och prata om något så jobbigt och känsligt. Jag kunde inte hålla tårarna borta medan vi kikade och Theo fundera lite smått varför mamma va så rörd. Sen var det dags att börja klä på och göra färdigt för avfärd. Först lämna Theo på dagis, gick bra men han va inte så glad på mig när han inte fick ta med sig sin gräsklippare till dagis. Han fick ett utbrott kan man säga. Men efter en stund när han äntligen satts fast i bilstolen kom orden, förlåt mamma och så en puss på de. Lill gubben.... Inte lätt inte. Men han va överlag jätte duktig i morse. Efter han va lämnad så åkte jag mot mvc och Gimo. Gick bra att köra och han vila lite i bilen innan de var dags att gå in. Barnmorskan jag har nu (andra besöket) är så mycket bättre att ha och göra med. Väldigt nöjd över att hon började i stället för den förra. Vi gick igenom hur de varit sen sist och vad jag var med om på bedömningen. Hon skulle prata med min läkare jag har genom mvc och be henne skicka in en remiss till ackis om igångsättning och med lite tur får jag komma in runt vecka 37 för undersökning och koll om dem kan tänkas sätta igång mig. Så nu har jag fått tillbaka lite av mitt hopp igen. Men vi får som sagt se vad som händer. Magen växer men jag går ännu inte upp i vikt utan ner, bäbis går upp och därför ligger jag ganska still i vikt ännu. Ännu en anledning för igångsättning. Som bm sa jag ska ju orka föda ut barnet också, ingen viktuppgång och så illamåendet på de är stora skäl till att få en tid att sättas igång. Lillebror ligger som jag redan förstod fortfarande med huvudet nedåt precis som han gjort sen jag var in på förlossningen och hamna med dropp på bb. Inte nog med de hade jag även rätt i att han ligger låååångt ner. Han har lagt sig tillrätta verkligen och kan inte komma så mycket längre ned med sitt lilla huvud än vad han gör just nu. Nästa skede är att ploppa ut. Så hon förstod mig verkligen när jag hade svårt att gå sitta ligga och stå.. Han trycker på någe nog och inte konstigt att jag har så mycket sammandragningar och förvärkar heller. Han pressar nedåt. Hon hoppades att han skulle stanna kvar där inne till minst 35-37 för både hans och min del.... Men hon höll med om att de skulle inte vara förvånande om han tänkte kika ut tidigare än dess. Men som sagt jag hoppas på en igångsättning och får jag bara veta att en sån är möjlig så kan jag nog lättare stå ut med att må så här tills dess.
 

Efter bm besöket åkte jag hemåt, stannade till hos Cia och hälsade på lite i butiken. Känner mig verkligen som en dålig vän. Hon som behöver sina vänner efter det jobbiga hon gått igenom och jag har inte kunnat finnas där. Det gör ont men jag vet också att hon förstår mig och även om jag mår sådär över de hela så vet jag att hon inte är besviken på mig. Vi får helt enkelt ta igen allt när lillebror är ute och samma sak gäller mina övriga vänner som jag verkligen försummat dessa månader.
 
Väl hemma innanför dörren var det dags att försöka äta lite igen, smaka sådär men inte lika illa som igår ändå. Kanske gjorde susen att komma ut lite. Har hunnit spendera lite tid i telefonen med både Jimmy, Jane och flora Lotta också. Lotta blev så glad när jag svarade, hon förvänta sig inte att få höra min röst. Vi pratade lite och det va så kul att få höra lite om butiken och nyheterna. Saknar och längtar dit. Med lite tur kanske jag orkar ta mig dit efter nästa bm besök om två veckor. Kan mellanlanda hos pappa om det blir för jobbigt. Eller be honom köra mig sista biten fram och tillbaka han kanske kan handla eller så undertiden jag går in där och hälsa på. Skulle vara så kul att se alla saker. Samtalet med Jane handlade om ullared, hon är där och shoppar och ringde för att fråga mig vilken färg på gardinerna jag ville ha.. Jag har letat efter ett par gardiner jag såg på instagram men dem verkar bara finnas i ullared. Hon visste att jag ville ha dem och hade hittat på dem där inne och tänkte shoppa dem till mig. Lycka! Dem kommer bli så fina här hemma. Snacka om tur man har och snacka om knäpp som blir glad över ett par gardiner haha.
 
Jag kanske måste hämta Theo på dagis idag då Jimmy ev ska åka och träffa en kille som äger ett åkeri han kanske ska börja på nu när nuvarande jobbet gått åt skogen. Inte säkert än men i fall att de blir så måste jag orka åka iväg till dagis så nu blir det data förbud för en stund och vila i stället. Samla lite krafter och hoppas på att kunna äta lite mer om en stund. Känner mig fortfarande hungrig men vill inte må mer illa så vet inte hur mycket jag vågar äta på en och samma gång. Snacka om dilemma.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0